A faenzai kiscsapat természetesen a Red Bullhoz hasonlóan idén is a Honda – illetve hivatalos nevén a Red Bull Powertrains – V6-os erőforrásait használja a Forma-1-ben, az évad első három hétvégéjén azonban három motorral kapcsolatos problémával is szembesült. A bahreini évadnyitón Pierre Gasly autója kapott lángra, míg Szaúd-Arábiában Yuki Tsunodát két motorhiba is hátráltatta, az egyik miatt el sem tudott rajtolni a versenyen.
A problémák eredményeképp az AlphaTauri eddig csak 10 pontot gyűjtött, és a Ferrari-motorokat használó Alfa Romeo és Haas mögött helyezkedik el a tabellán. Franz Tost csapatfőnök elárulta, nagyon aggasztó számukra, ami az első versenyeken történt, a motorhibák pedig valósággal sokkolták a csapatot.
„Barcelonában és Bahreinben problémák nélkül zajlott a tesztelés, többezer kilométert tettünk meg. Most pedig elkezdődött az idény, és minden versenyen nagyon komoly megbízhatósági problémáink vannak” – mondta a szakember.
„Bahreinben Pierre autójának akkumulátora kapott lángra, Szaúd-Arábiában pedig két motort veszítettünk el. Ez tényleg nagy sokk számunkra, mert ennek eredményeképp Yukinak a mezőny végéről kellett rajtolnia, és természetesen nem így akartuk kezdeni a szezont.”
Az AlphaTauri testvércsapata, a Red Bull is komoly gondokkal szembesült az idény elején, azonban azok a hivatalos tájékoztatás szerint nem a V6-os erőforrással állnak összefüggésben.
Mindkét csapat jelenleg versenyt fut az idővel, hogy mihamarabb megoldást találjon a problémákra, Franz Tost pedig pontosan tudja, nagyon nehéz dolguk lesz a folytatásban, hiszen ellenfeleik rendkívül erősek.
„A középmezőny nagyon-nagyon szorosan összeállt, és igazán kiélezett küzdelem lesz.”