Bakuban Lance Stroll és Max Verstappen abroncsa is felrobbant, és mindkét incidensnek csúnya baleset lett a vége: az eseteket a PIrelli kivizsgálta, és arra az eredményre jutottak, hogy nem anyaghiba és nem is törmelék okozta a kerekek végét.
A gyártó szerint a csapatok nem az előírt nyomást alkalmazták, vagyis trükköztek a guminyomás csökkentésével.
A Red Bull után az Aston Martin is cáfol, a csapatfőnök, Otmar Szafnauer szerint minden az előírásoknak megfelelően zajlott náluk.
„Szigorúan tartottuk magunkat a szabályokhoz. A mi méréseink szerint a gumiabroncsok nyomása mindig meghaladta a Pirelli által előírt minimum értékeket” – nyilatkozta a szakember.
„Nem alkalmazunk semmilyen különleges trükköt annak értekében, hogy lejjebb vigyük a guminyomást” – folytatta.
„Sebastian Vettel teljesen hasonló helyzetben volt. Semmit nem csináltunk másképp, mint Lance-nél. És nála a gumik nem mentek szét.”
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke fontosnak tartja, hogy pontosan tisztázzák, mi történt Bakuban – szerinte találgatások és feltételezések szerint válaszokra van szükség, hiszen biztonsági kérdésről van szó.
„Ez kissé kiábrándító számunkra. Ez végső soron biztonsági kérdés. És eddig csak néhány feltételezésről van szó, hogy mi történhetett” – nyilatkozta.
„Ha a szabályoknak megfelelően kezeljük az autót és a Pirelli minden előírását betartjuk, akkor nincs probléma a gumikkal. Ezért azt gondolom, hogy minden csapat számára fontos, hogy megértsük, hogy valójában mi történt és miért robbantak fel a gumik.”