A maranellói gárda kiábrándító formában vágott neki a 2020-as idénynek, 11 verseny után pedig a 6. helyet foglalja csak el a konstruktőri pontversenyben.
A koronavírus-járvány miatt komoly intézkedéseket hoztak annak érdekében, hogy megóvják az F1-es csapatokat a csődtől, így 2021-re korlátozták az autófejlesztéseket.
Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Forma-1 csapatai jövőre az idei autók részben módosított változatait használják majd, a 2020-as idény kezdetével ugyanis bizonyos alkatrészek fejlesztését befagyasztották három ütemben.
Bevezettek azonban egy zsetonrendszert, aminek köszönhetően lehetőség van fejleszteni azokon a területeken, melyeken egy istálló komoly hátrányban van, és melyeken mindenképpen fejleszteni szeretne.
A Ferrari főtervezője, Simone Resta a minap egy interjúban elmagyarázta, hogyan is működik ez a zsetonrendszer a gyakorlatban.
„Az aerodinamikán lehet dolgozni, viszont a szélcsatornában aerodinamikai fejlesztésekre szánható órák számát korlátozták” – mondta a szakember az Autosprint című lapnak.
„És van egy korlát a komponensek fejlesztésére is, mely az autó vázára vonatkozik. Ide tartozik a felfüggesztés, a fékek, és minden más, ami az autóhoz kapcsolódik, kivéve a külső karoszériaelemeket.”
„A karosszéria módosítására elkölthetünk két úgynevezett zsetont. Ezeket arra használhatjuk, hogy beavatkozzunk, és fejlesszünk az autó kritikus területein. Csapatként tehát van két zseton, és dönthetünk úgy, változtatunk a vázon, mert talán másképp szeretném elhelyezni a hűtőket, módosítani akarok a tengelytávon, vagy mozgatni akarom a súlyokat.”
„De elkölthetjük a fejlesztési zsetonokat a fékekre is, vagy éppen egy új orr kialakítására, ebben az esetben viszont új töréstesztre is szükség lesz.”
A szakember kifejtette, a mérnöki csapat közösen dönti majd el, hogy hogyan is használják fel ezeket a zsetonokat 2021 előtt.
„Mi, a csapat döntjük ez. Ez a tervezők feladata. Ez az a munka, amin most dolgozom a kollégáimmal. Dönteni fogunk arról, hogy hol avatkozunk be, hogy javítani tudjunk a mostani modellen.”
Resta elárulta azt is, az idén látottak alapján főleg az SF1000-es hátulján akarnak javítani.
„Elindultunk abba az irányba, hogy újratervezzük az autó hátulját. Újratervezzük ezt a részt, mert azt gondoljuk, ígéretes területek vannak itt ahhoz, hogy növelni tudjuk a teljesítményünket.”
Simone Resta egyébként az Autosprintnek adott interjúban cáfolta azokat a sajtóhíreket, melyek szerint feszültség lenne közte, valamint Mattia Binotto csapatfőnök között.