A Honda jelenleg a Red Bull és az AlphaTauri motorpartnereként van jelen a Forma-1-ben, a mostani V6-os aggregátok fejlesztése azonban nem von el komoly erőforrásokat, hiszen azokat befagyasztották az új motorszabályok érkezéséig. 2026-tól viszont a Honda továbbra is marad az F1-ben, mégpedig az Aston Martin partnereként, ez pedig azt jelenti, hogy a japán gyártónál jelenleg is gőzerővel dolgoznak az új erőforrás kifejlesztésén.
Mindeközben pedig szó van arról, hogy a Honda az Enurance-világbajnokság [WEC] mezőnyébe is megérkezhet, noha a Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe nemrég egy interjúban arról beszélt, hogy az F1 ennek kapcsán mindenképpen prioritást élvez. A Honda Racing Corporation amerikai vállalatának első embere, David Salters azt mondja, természetesen komoly döntések ezek, a Forma-1 pedig jelenleg valóban egy igazán komoly projekt, melyben ők is szerepet vállalnak.
“A Forma-1-ben vagyunk most, szóval meg kell bizonyosodnunk róla, hogy gondoskodunk erről. Meglátjuk. Mindezeket a dolgokat kiértékeljük majd” – fogalmazott a szakember a SportsCar365 kérdésére. “Felállítottuk ezt a szervezetet, aminek egész egyszerűen van értelme. Ez egy nagy lépés. Az elsődleges felelősségünk Észak-Amerikához köthető, az American Honda és az Acura miatt. Ugyanakkor viszont további lehetőségeket is megnyit. Néhány nagyon tehetséges szakemberünk segítséget tud nyújtani az F1-es dolgokban is szükség szerint. Most is csinálunk egy kis efféle munkát, és lehet még több. Meglátjuk. Ez is egy lehetőség.”
“Ha a WEC is felkerül az asztalra, akkor fel leszünk vértezve ahhoz, hogy arról is gondoskodjunk, ami azt jelentheti, hogy képesek vagyunk globális dolgokra. Ahogy az rendre felmerül kérdésként, és beszélünk is róla, ezek tényleg magas szintű döntések Japánban, mivel ez egy globális dolog. Hogy képesek vagyunk-e jól csinálni, van-e értelme? Folyamatosan feltesszük ezeket a kérdéseket, és folyamatosan felülvizsgáljuk őket.”
Mindeközben a spanyol La Sexta arról ír, értesüléseik szerint Fernando Alonso hamarosan szerződést hosszabbíthat az Aston Martinnal, ám az egyelőre kérdés, hogy az új motorszabályok megérkezésekor itt lesz-e még az F1-ben a most 42 esztendős világbajnok. Alonso jelenleg érvényes szerződése 2024 végéig szól, a spanyolok szerint ezt legalább 2025 végéig meghosszabbítják, abban pedig, hogy marad-e még tovább a Forma-1 jelenlegi korelnöke, komoly szerepe lehet annak, hogy mennyire tud versenyképes motorral előállni a Honda, és milyen erőket mozgósítanak a japánok.