Az F1 mezőnye vizes pályán kezdte meg a szombati kvalifikációt, a Q3 kezdete előtt azonban leszakadt az ég. Lando Norris elsőként gurult pályára az esőben, az Eau Rouge-ban azonban autójával megcsúszott, és nagy tempóval a gumifalnak vágódott.
A brit pilóta szerencsére kisebb karcolásokkal megúszta a bukást, autója azonban csúnyán összetört. Az eset után sokan – köztük a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is – élesen bírálták a versenyirányítást, amiért hagyta, hogy ilyen körülmények között pályára guruljon a mezőny.
Michael Masi, az FIA állandó versenyigazgatója elismerte, miután beszélt a versenyzőkkel, belátja, talán hibás döntést hoztak.
„Számos versenyzővel beszéltem szombat este, hogy meghallgassam a visszajelzéseiket, és nagyon konstruktív dolgokat mondtak” – fogalmazott a szakember. „Szóval igen, az utólagos visszajelzések lenyűgöző dolgok. És arra alapozva, amit mondtak nekem, miután megtapasztalták a körülményeket a pályán, talán nem kellett volna elindítanunk.”
„De ez is egy előnye annak, hogy megkapjuk a visszajelzéseiket, miután vezettek a pályán ilyen körülmények között. Hiszen minden pálya más és más abból a szempontból, ahogy a víz lefolyik róla, ahogy a gumik reagálnak, és a többi. Mindent a helyén kell kezelni.”
Masi hozzátette, az elmúlt hetekben, az Eau Rouge-ban történt balesetek nem játszottak szerepet a szombaton meghozott döntésében.
„Nem, azt gondolom, az ember minden nap tanul valamit. Ahogy mondtam korábban, számos pilótával beszéltem szombat este, főleg, miután megtapasztalták az időjárást, és vezettek a pályán, hiszen az remek referenciapontként szolgált számukra.”
A versenyigazgató beszélt arról is, a tapasztalataikról beszámoló versenyzők sokat segítettek nekik a vasárnapi döntési folyamatokban.
„Lenyűgöző visszajelzéseket adtak, hogy mi történhet és mi nem, ami nyilván segített a vasárnapi döntési folyamatokban. Akikkel beszéltem, mind nagyon szívesen elmondták, hogy ’hogy ez az, amit meg lehet csinálni, és ez az, amit nem’, ami rendkívül hasznos volt.”
Masi hozzátette, vasárnap a versenyzők rádióüzenetei is fontos szerepet játszottak a versenyirányítás döntéseiben.
„Mi mindig arra biztatjuk őket, hogy a felvezető körökben adjanak nekünk visszajelzést a rádión. Ezt tettük 2019-ben, Hockenheimben is, mint ahogy tavaly, Törökországban is. Hiszen ezek nyilván aktuális visszajelzések arról, hogy az adott pillanatban mit tudnak, és mit nem tudnak megcsinálni egy adott pályán.”