Igyekszik betiltani a trükkös kormányművek és felfüggesztések használatát a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting a múlt héten küldött ki egy új technikai direktívát a csapatoknak, világossá téve, hogy az FIA álláspontja szerint néhány istálló 2017-ben úgy tervezte meg versenyautói felfüggesztéseit, illetve kormányrendszereit, hogy kanyarodás közben alacsonyabb elülső hasmagasságot érhessenek el.
A csapatok ezáltal aerodinamikai előnyökre, illetve nagyobb tapadásra tehettek szert.
Whiting elismeri, a hasmagasság változása teljes kanyarodás közben teljesen normális, állítása szerint azonban ez az érték mostantól kezdve nem haladhatja meg az 5 mm-t.
November 21-én, az FIA és a csapatok legutóbbi technikai értekezletén egyébként részletesen egyeztettek erről, ám itt az F1-es mezőny tagjai nem értettek egyet abban a kérdésben, hogy a felfüggesztésrendszerek mekkora hatással is lehetnének az aerodinamikára.
Úgy tudni, a Red Bull szerette volna, ha megmarad a jelenlegi szabadság a felfüggesztések tervezése kapcsán, míg a Ferrari támogatta a szigorúbb regulákat.
A döntés érzékenyen érinthet egyes csapatokat, hiszen a jövő évi versenyautók fejlesztése már jó ideje zajlik. Könnyen lehet, hogy lesznek olyan istállók, melyek nem alkalmazkodnak majd az új irányelvekhez, hanem inkább vállalják a kockázatot, az Autosport című szaklap egyik bennfentese szerint ugyanis mindezt „nem fogják tudni megfelelően ellenőrizni, így a csapatok egyszerűen figyelmen kívül hagyják” az új szabályozást.
A bennfentes hozzátette: „Mindez csupán az FIA álláspontja, nem „törvény”. Semmi sem fog változni.”