A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) soha nem adott engedélyt a Mercedesnek és a Pirellinek arra, hogy a német istálló 2013-as versenyautójával vegyenek részt a Spanyol Nagydíjat követő teszten.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) soha nem adott engedélyt a Mercedesnek és a Pirellinek arra, hogy a német istálló 2013-as versenyautójával vegyenek részt a Spanyol Nagydíjat követő teszten.
Az FIA Nemzetközi Bírósága ma, Párizsban tárgyalja a gumiteszt ügyét – a Mercedes korábban azzal védekezett, az FIA-tól minden szükséges engedélyt megkaptak ahhoz, hogy 2013-as autójukkal dolgozzanak, a meghallgatáson azonban kiderült, a sportot irányító testület nem hagyta jóvá ezt, sőt, a tesztről magáról sem kaptak hivatalos értesítést.
„Hogy [Charlie] Whiting hozzájárult-e, az teljesen irreleváns, mert a teszt a 22-es cikkely megsértését jelenti, hacsak a Motorsport Világtanács (WMSC) nem hagyja jóvá a szabályváltozást” – mondta az FIA-t képviselő ügyvéd, Mark Howard.
A szakember elárulta, Whiting először május 2-án beszélt Ron Meadows csapatmenedzserrel a 2013-as autóval való tesztelés lehetőségéről.
„Whitingot általánosságban kérdezték a dologról mindenféle konkrétum nélkül – az általános kérdés a 2013-as autó használatának lehetősége volt.”
Whiting ezt követően felvette a kapcsolatot az FIA ügyvédjével, Sebastian Bernarddal, hogy érdeklődjön a dolog felől. Azt a választ kapta, hogy lehetőség volna erre, de csak akkor, ha a Pirelli meghívja az összes többi csapatot.
Howard Párizsban azt mondta, Whiting tájékoztatta Ross Brawnt az FIA jogi álláspontjáról, de ez nem volt hivatalos tájékoztatás.
„Ez a kommunikáció nem egy FIA-val kötött megállapodás volt – csupán arról volt szó, hogy Whiting és Bernard értelmezték a 22-es cikkelyt.”
Az FIA szerint a rivális csapatokat nem kérte fel a Pirelli arra, hogy teszteljenek idei autóikkal Barcelonában a Whitinggal folytatott egyeztetéseket követően.