A Forma-1-ben 2017 óta szerepel 10 csapat, miután a királykategóriában addig szereplő Manor istálló csődbe ment. A száguldó cirkusz viszont évek óta egyre nagyobb népszerűségnek örvend, és több versenycsapat is jelezte már csatlakozási szándékát. Legutóbb a Michael Andretti vezette Andretti Global jelezte, szívesen versenyeznének a Forma-1-ben.
A sportág irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) viszont mostanáig nem tett semmiféle utalást arra vonatkozóan, hogy új csapatokat keresne az F1-be, a minap azonban az elnök, Mohammed Ben Sulayem jelezte, szeretne elindítani egy folyamatot, mely során felkutatják az érdeklődőket.
Andrettivel és csapatával kapcsolatban egyébként a tavalyi év során több meglévő istálló is kifejezte aggályait, csupán a McLaren és az Alpine biztosította támogatásáról az egykori F1-es pilótát.
A jelenleg érvényben lévő Concorde Egyezmény alapján a pénzosztási szisztéma úgy néz ki, hogy a bevételeket 10 részre osztják – egy új csapat érkezése miatt tehát az istállók kisebb szeletet kapnának a „tortából”, feltehetően ez is szerepet játszik bizonyos istállók ellenállásában. Annak érdekében, hogy ezt ellensúlyozzák, a 2020-ban aláírt egyezménybe bekerült egy olyan pont, mely szerint minden új csatlakozónak 200 millió dollárt kell befizetnie, mely összeget aztán felosztanak a többi istálló között.
Andretti többször jelezte már, hajlandóak kifizetni ezt az összeget is, ám egyes istállók úgy tartják, ma már a meghatározott 200 millió dollár nem elegendő.
„Ezt a „hígítási alapot” néhány éve állapították meg, amikor még más volt a Forma-1 értéke” – mondta még júniusban Günther Steiner, a Haas istálló csapatfőnöke. „Szerintem ez az egyik olyan dolog, amit a jelenlegi piaci árfolyamhoz kell igazítani, ami ma már sokkal több. Viszont úgy gondolom, ez egy nagyon nehéz folyamat.”