Ma délelőtt fél 10-kor elkezdődött a Mercedes tesztügyének nyilvános tárgyalása a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) párizsi székházában.
Ma délelőtt fél 10-kor elkezdődött a Mercedes tesztügyének nyilvános tárgyalása a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) párizsi székházában.
Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a Mercedes és a Pirelli barcelonai tesztjének ügyét a Nemzetközi Bíróság vizsgálja tovább azt követően, hogy a Red Bull Racing és a Ferrari panaszt emelt, miután kiderült, a német istálló 2013-as autójával rótta a köröket három napon át a Spanyol Nagydíjat követően.
A Mercedes képviseletében Ross Brawn csapatfőnök, Andrew Shovlin vezető versenymérnök és Ron Meadows csapatmenedzser van jelen a meghallgatáson. A gárdát Paul Harris képviseli ügyvédként, aki annak idején Brawn védelmét szolgálta a dupla diffúzorral kapcsolatos tárgyalások során.
A Pirellit Paul Hembery motorsport-igazgató képviseli, az olasz vállalat ügyvédje pedig nem más, mint Tom Cary, aki néhány éve Pat Symondsot védte az elhíresült ’Chrashgate’ kapcsán.
A párizsi tárgyaláson Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke is jelen van, míg a Forma-1 többi csapata jogi megfigyelőket küldött.
A meghallgatáson először Mark Howard, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jogi képviselője szólalt fel, aki elárulta, a Pirellit azért idézték be a meghallgatásra, mert úgy tűnik, az egyetlen más csapatot sem kért fel az 1000 km-es gumitesztre.
„Egyik 2013-as csapatot sem kérték fel arra, hogy részt vegyen a teszten, vagy megfigyelje azt” – mondta a szakember.
„Sőt, valójában egyik csapat sem tudott arról, hogy ezt a tesztet egyáltalán lebonyolítják.”
Howard kifejtette, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting valóban folytatott levelezést azzal kapcsolatban, hogy a Mercedes esetleg használhatná-e 2013-as versenyautóját egy teszt során, de arról nem kaptak információt, hogy Barcelonában három napon át dolgozik majd a Pirelli és a német istálló.
„A többiek beleegyezése és tudta nélkül a Mercedes és a Pirelli olyan tevékenységet folytathatott, mely káros lehet a versenyzésre” – mondta Howard, majd kifejtette, egy ilyen akcióval könnyen megsérthető a Sportszabályzat 151c cikkelye.
A meghallgatáson tisztázták, a Pirellit nem vádolják azzal, hogy megszegte F1-es szerződését.
Az FIA szerint a Mercedes mindenképpen előnyhöz jutott a barcelonai tesztnek köszönhetően, és megkérdőjelezte azt is, hogy a csapat valóban nem fért-e hozzá a Pirelli adataihoz.
„Az, hogy három napon át dolgoztak az autóval, legalább annyi információt szolgáltatott a Mercedesnek, hogy nem kell változtatniuk a versenygépükön. Ez már önmagában értékes információ.”
„A háromnapos teszt során felüthették a fejüket különféle technikai problémák, és nem lehet komolyan venni azokat a véleményeket, melyek szerint a Mercedes nem tett volna semmit annak érdekében, hogy ezeket orvosolja.”
„Véleményünk szerint nehéz azt mondani, hogy a Mercedesnek nem származott előnye a tesztből.”