Miközben az idei bajnokság elején a Red Bull a Honda erőforrásainak köszönhetően még a motorerő tekintetében is tartani tudta a lépést a Mercedesszel, a német istálló nyáron nagyot lépett előre ezen a téren.
Az energiaital-gyárosok aztán a hétvégi Török Nagydíjon újra arról beszéltek, meglepte őket, milyen teljesítményre voltak képesek Isztambulban a Mercedes motorjai.
A Red Bull még augusztus végén tett fel kérdéseket az FIA-nak a rivális csapattal kapcsolatban, Christian Horner pedig a napokban azt mondta, nem ők voltak az egyetlenek. Lapunk információi szerint a Ferrari is azt gyanítja, a Mercedes trükközik motorjával.
A riválisok szreint a német istálló nemcsak aerodinamikai megoldásainak köszönhetően tudott lépéselőnybe kerülni még a nyáron, hanem bizony egy ügyes trükköt is bevet a kanyarkigyorsítások kezdeti fázisaiban, amivel komoly javulást értek el. A Red Bull azt gyanítja, a Mercedes egy okos trükknek köszönhetően rövid időre külön tudja választani az intercoolerből érkező hideg és forró levegőt a V6-os erőforráson belül, a kanyarkigyorsítások elején így mintegy 20 lóerős teljesítménytöbblethez jutnak.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont a Motorsport-Magazin.com című lapnak nemrég azt mondta, az FIA semmi kivetnivalót nem talált a Mercedes-motorral kapcsolatban.
„Az egészet tisztázta az FIA. Nekünk pedig el kell fogadnunk azt, amit az FIA, mint legfelsőbb hatóság dönt” – mondta szűkszavúan a szakember, aki még az isztambuli hétvége után azt mondta, rejtély, hogyan tud ilyen motorteljesítményt nyújtani a Mercedes.
„Muszáj gondolnunk valamire, mert a Mercedesek annyira gyorsak az egyenesekben. Majdnem 15 km/h-val gyorsabbak voltak itt, mint amikor nyitott DRS-sel megyünk. Silverstone óta ez a helyzet, és a különbség csak nő…” – magyarázta Marko.
„Ez motorfölény – nem tudom, mi ez, és mit tehetünk ellene. Még jobban optimalizálnunk kell a kasztninkat, hogy valahogy ellensúlyozni tudjuk.”