Bár a japán gyártó az idei szezon végén kivonul a Forma-1-ből, utolsó évére mindent beleadott: teljesen áttervezte V6-os erőforrását, mellyel a Red Bull a győzelemért harcolhatott a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon.
A Honda motorja pedig nemcsak erősebb és megbízhatóbb lett, hanem ahhoz is nagyban hozzájárult, hogy a Red Bull egy ütőképesebb autót tudott tervezni a 2021-es szezonra – mondja a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Minden egyes elemet felülvizsgáltunk, a korábbi erőforrás koncepcióját, és új erőforrásként terveztük meg az idei motort” – fogalmazott Toyoharu Tanabe.
„Természetesen az, hogy javítani akartunk az erőforrás teljesítményén, azt jelentette, hogy a belső égésű motort és az ERS-rendszert is újraterveztük. Az új tervezéssel egy kicsit kompaktabbá tettük az erőforrást a korábbihoz képest. Azt gondolom, ez hozzájárult az autó „csomagolásához” és teljesítményéhez is.”
A bahreini verseny után Tanabe beszélt arról is, pontosan min változtattak, és mi volt annyira nagy segítség a Red Bullnak.
„Alacsonyabbra helyeztük a vezérműtengelyt, és csökkentettük a motor magasságát” – magyarázta. „Egy kompaktabb csomag lett. Ennek eredményeképpen pedig, amikor a motort a kasztniba építik, az autó belsejében szabadabban áramolhat a levegő. Egyszerűbben fogalmazva tehát: az új motor hozzájárult az aerodinamikához.”
„Nehéz pontos számokat mondani, hogy mennyivel is nőtt a leszorítóerő, és ez köridőben mit jelent, de [Adrian]Newey azt mondta, hogy nagyon örül, hogy az erőforrás kompaktabb lett.”