Arról, hogy a silverstone-i istálló megkörnyékezte az olasz szakembert, már mi is írtunk korábban, a formu1a.uno című olasz lap azonban mai cikkében arról számolt be, eldőlt, hogy Cardile otthagyja a Ferrarit, elfogadta ugyanis az Aston Martin F1-es csapatának ajánlatát.
A neves szakember azt követően kezdett el dolgozni a Ferrarinak, hogy befejezte diplomamunkáját még 2002-ben: 2005-ben szerződtette le őt a Ferrari, előbb a GT-részlegen tevékenykedett, majd 2016-ban lett a Forma-1-es részleg aerodinamikai vezetője, egy évvel később pedig az autófejlesztést felügyelő projektmenedzserré nevezték ki.
Az ezt követő időszakban Cardile egyre komolyabb feladatokat kapott a Ferraritól: amellett, hogy a kasztnifejlesztésért felelős részleget vezette, ő lett a csapat technikai igazgatója is. Fred Vasseur csapatfőnök tavalyi érkezése után hivatalosan a kasztniért és aerodinamikáért felelős technikai igazgatóként tevékenykedik.
A Ferrarinál természetesen kőkeményen dolgoztak azon, hogy távozásával ne érje olyan nagy kár a csapatot: az olasz istálló már jó ideig próbálta átcsábítani a Red Bull technikai igazgatójaként dolgozó Pierre Wachét, az energiaital-gyárosok azonban nemrég meghosszabbították a francia szakember szerződését.
Cardile feladatait végül a Formu1a.uno értesülései szerint az a Loic Serra veszi át októbertől, akit a Mercedestől csábított át a Scuderia. Mindez azt jelenti, hogy a francia mérnök lesz a felelős a Ferrari 2025-ös és 2026-os versenyautójának fejlesztéséért is.