Charles Leclerc a 15., Sebastian Vettel pedig csak a 17. helyen zárta a második belga edzést Spa-Francorchamps-ban.
A Ferrari idei, SF1000-es versenygépe egész egyszerűen küszködött a legendás pályán, Mattia Binotto csapatfőnök pedig elárulta, ennek legfőbb oka az volt, hogy nem tudták megfelelő tartományban működtetni a Pirelli abroncsait.
„Kívülről és belülről sem tűnt túl örömtelinek a dolog. Egyértelműen nem voltunk versenyképesek pénteken sem az első, sem a második edzésen” – mondta a szakember.
„Küszködtünk azzal, hogy működésre bírjuk az abroncsokat. Az pedig, hogy hiányzik a tapadás a féktávokon és a kigyorsításokon, azzal jár, hogy nincs jó teljesítménye az autónak. A versenyzők tehát a tapadásra, az általános tapadásra panaszkodtak.”
„Azt gondolom, nyilvánvaló, hogy az autónk nem ennyit tud. Nem szokványos pozíció ez, legalábbis, ha megnézzük, hogy hogy állunk a mezőnyben, és mennyire vagyunk versenyképesek a többiekhez képest.”
„Szóval rengeteg munka vár ránk este, ki kell elemeznünk az adatokat, és meg kell értenünk, miért nem tudtuk megfelelő hőmérsékleti tartományba hozni a gumikat. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a hétvége további részére megoldjuk a problémákat.”
„Mindkét autó esetében ugyanaz a helyzet, szóval nem a versenyzőkkel van összefüggésben, hanem azzal, ahogy beállítjuk az autót, hogy jó tartományba kerüljenek a gumik.”
Bár a hétvégét megelőzően Charles Leclerc azt mondta, bízik abban, hogy a pálya 2-es szektorában valamelyest kompenzálni tudják azt, hogy a hosszú egyenesekben rengeteg időt veszítenek, Binotto elárulta, mivel nem tudták jól használni a gumikat, a pálya kanyargós részén is csak szenvedtek.
„Ha nem tudod megfelelő tartományba hozni a gumikat, nem is fognak működni, emiatt pedig nincs tapadás, és a kettes szektorban sem tudsz gyors lenni. Ennek következtében pedig mindhárom szektorban lassú vagy. Szóval sok a tennivaló, sok mindent meg kell oldanunk a hétvége hátralévő részére.”