Schumacher az elmúlt két szezonban a Mercedes tartalékpilótájaként tevékenykedett az F1-ben, miután 2022 végén elvesztette versenyzői ülését a Haas csapatánál. A 24 éves versenyző azt remélte, hogy 2025-re az Alpine csapatnál kaphat helyet, miután a francia gyártóval idén szerepel az Endurance-világbajnokság [WEC] küzdelmeiben, az Alpine azonban végül Jack Doohant választotta.
Az Alpine-ülés elvesztésével Schumacher esélyei az F1-es visszatérésre minimálisnak tűntek, azonban a legfrissebb hírek szerint Mattia Binotto, az Audi új F1-es főnöke 2025-re opcióként tekint a német pilótára.
Az Audi tulajdonában álló Sauber csapata jelenleg is keresi Nico Hülkenberg jövő évi csapattársát, és korábban úgy tűnt, hogy a választás Valtteri Bottasra, vagy a Forma-2-ben versenyző Gabriel Bortoletóra eshet. Binotto szerint viszont még nem született végleges döntés a kérdésben.
Az olasz Corriere della Sera című lapnak adott interjújában a szakember kifejtette: „Megengedhetjük magunknak azt a luxust, hogy nem sietünk, mivel az összes többi csapat már eldöntötte a felállását. Két lényeges lehetőség van: egyrészt tapasztalatra van szükségünk, hogy biztosítsuk a növekedési pályát. Másrészt egy fiatal, tehetséges versenyzőre, aki velünk együtt juthat fel a csúcsra.”
Arra a kérdésre, hogy konkrétan Mick Schumachert is számításba veszik-e, Binotto, aki korábban a Ferrari csapatfőnöke volt, így válaszolt: „Természetesen értékeljük őt. Találkoztam vele, beszélgettünk. Régóta ismerem, hiszen a Ferrari akadémiájának tagja volt. Ismerem az erősségeit és előnyeit. Ő egyike azoknak a neveknek, akiket számításba veszünk.”
Binotto hangsúlyozta, hogy hosszú távú tervekben gondolkodnak, hiszen az Audi projektje hatalmas kihívás, és hosszú éveket vesz igénybe, mire beérik.
„Most még a hegymászás elején járunk. Előttünk van az Everest, és jelenleg csak az alaptábort látjuk. Még azt döntjük el, melyik oldalról induljunk, de fontos, hogy kijelöljünk egy utat. Ha összehasonlítjuk magunkat a versenytársainkkal, körülbelül 400 emberrel kevesebben vagyunk. Ezt a létszámot növelnünk kell, hogy versenyképesek legyünk: ez nem két nap alatt fog megtörténni, és nem feltétlenül F1-es szakembereket kell találnunk. A választásunk az, hogy a fiatalokba fektetünk.”
Binotto pontosan tisztában van azzal, a Forma-1-ben nem lehet rögtön csodát tenni.
„Más csapatok is évekig küzdöttek, mire a csúcsra értek. [Jean] Todt 1993-ban csatlakozott a Ferrarihoz, és az első konstruktőri cím 1999-ben érkezett. Ugyanez volt a helyzet a Mercedesszel is. Öt-hét évre van szükség. Úgy tervezzük, hogy 2030-ra már versenyképesek leszünk.”