A maranellói istálló tavaly dominált az egyenesekben, autói ugyanis a bivalyerős V6-os erőforrások révén rendkívüli végsebességre voltak képesek.
A szezon utolsó harmadában azonban az FIA folyamatosan új technikai direktívákkal pontosított a regulákon, melyeket követően a Ferrari teljesítménye látványosan visszaesett.
Bár Mattia Binotto csapatfőnök akkor azt mondta, ez csupán annak volt köszönhető, hogy eltérő aerodinamikai megoldásokkal próbálkoztak.
Februárban aztán az FIA bejelentette, egy „bizalmas”, ám „visszatartó erejű” megállapodást kötött a Scuderiával, miután alaposan átvizsgálták a csapat 2019-es motorjait. Mindez nagy felháborodást váltott ki a riválisok körében, az FIA pedig elismerte, bár bizonyítani nem tudta, azt gyanította, hogy a maranellóiak trükköznek V6-os erőforrásaikkal.
2019-ben már a riválisok is gyanakodtak a Ferrarira, Max Verstappen nemes egyszerűséggel „csalónak” nevezte az olaszokat. A holland pilótát csütörtökön megkérdeztük arról, véleménye szerint az FIA szigorításai miatt esett-e vissza a Scuderia teljesítménye, ő azonban próbált diplomatikusan fogalmazni, így nem kezdte el támadni a Ferrarit.
Az idei szezon első versenyhétvégéin aztán egyértelművé vált, a Ferrari előnye eltűnt az egyenesekben: nemcsak a gyári csapat lassult le, hanem a szintén Ferrari-motorokat használó Haas és Alfa Romeo is.
Mattia Binotto pedig pénteken bevallotta, az FIA szigorításai miatt sokat veszítettek a motorerőből.
„Véleményem szerint a szabályok rendkívül nehezek és összetettek. Vannak olyan zónái, melyek talán tisztázásra szorulnak. Ez egy állandó folyamat, ami mindig is létezett korábban is, és létezni fog a jövőben is” – mondta Binotto a Hungaroringen.
„Tavaly óta rengeteg technikai direktívát adtak ki, melyek tisztázták a szabályok ezen részeit. És ezen technikai direktívákhoz nekünk alkalmazkodnunk kellett. Nem hiszem, hogy csak a Ferrariról van szó, ha megnézzük a motorerő-adatokat az idei szezonban, az alapján szerintem a legtöbb gyártónak alkalmazkodnia kellett. Nekünk, a Ferrarinak biztosan, és ennek egyszerű eredményeképp veszítettünk is a teljesítményből.”
„Úgy gondolom, most már tisztábban látunk a szabályok bizonyos részeit illetően, és remélhetőleg ez folytatódni is fog a jövőben, ha szükség lesz rá.”
Binotto azt mondja, az FIA kötelező gyárbezárása – amit idén először a motorrészlegekre is kiterjesztettek – szintén negatívan érintette a Ferrarit, hiszen nem tudtak javítani erőforrásukon.
„A motor, illetve erőforrás fejlesztése egy állandó folyamat, ami 2012 óta nem állt le, nagyjából ekkor kezdtük el fejleszteni ezeket a motorokat. Szóval hosszú ideje fejlesztjük őket. Az idei évre is fejlesztettünk, amit aztán nem tudunk bevetni az idei évben, mivel nagyon hosszú időre bezártak a gyárak az idénykezdet előtt – és ez nem vonatkozott az összes motorgyártóra. Próbálunk annyit fejleszteni, amennyit csak tudunk a következő idény kezdetére.”
„Ez az egyik dolog. A másik, hogy amint mondtam, vannak még olyan zónák a szabálykönyvben, amiket tisztázni kell, és remélhetőleg ezt meg is teszik, hogy a jövőben legalább hatékony tisztánlátás legyen, és mindenki ugyanúgy értelmez mindent.”