Elkann még az Olasz Nagydíj hétvégéjén adott hosszabb interjút a Gazzetta dello Sport című lapnak, melyben azt taglalta, továbbra is kiállnak Binotto mellett, noha muszáj lesz javulniuk, mivel idén is sokat hibázott a csapat. A Ferrari-elnöke ezzel együtt biztos abban, még az új motorszabályok 2026-os bevezetése előtt képesek lesznek újabb világbajnoki címet nyerni.
„Az elsődleges célunk az volt, hogy versenyképesek legyünk. Ha nem vagy versenyképes, nincs hová menned, miközben a megbízhatóságon mindig lehet javítani. Ezért hiszem azt, hogy 2026 előtt a Ferrari újra meg fogja nyerni a konstruktőri- és egyéni bajnoki címet Charles Leclerc-rel a pole pozícióban” – mondta Elkann.
Az elnök nyilatkozata alapján úgy tűnhet, a Ferrarinál abszolút Leclerc az első számú pilóta – így természetesen Monzában meg is kérdezték erről Mattia Binottót.
„Nem, ez nem azt jelenti. Azt gondolom, amire az elnökünk utalt, hogy a jelenlegi szezon alapján átlagosan Charles gyorsabb volt, mint Carlos, és gyakrabban szerzett rajtelsőséget” – próbálta helyre tenni Elkann szavait Binotto. „De mindkét versenyző célja a győzelem, a világbajnoki cím, és szerintem Carlos egy erős versenyző. Ezt bizonyította tavaly, illetve a korábbi szezonok során is, mint ahogy idén is megmutatja, hogy kiváló versenyző.”
„Rengeteg pontot szerez vasárnaponként, kiváló tanuló, emellett pedig gyors is. Szóval csapatként az a fair, ha egyenlő bánásmódot kapnak – a szezon elején mindenképpen, de az idény során is. Ha a szükség úgy kívánja, eldöntjük majd, hogy kinek van a legtöbb esélye a győzelemre.”
Binottót megkérdezték arról is, Elkann miért 2026-ot emlegeti, miért nem arról beszél, hogy a Ferrari mihamarabb el akarja hódítani a világbajnoki címet.
„Azt gondolom, egészen pontosan azt mondta, hogy ’2026 előtt’, szóval mostantól 2026-ig. És nem kétséges, hogy a csapat célja, hogy minél előbb sikerüljön” – fogalmazott a szakember.
„Másfelől viszont, ha megnézzük az idei szezont, abszolút tisztában vagyunk azzal, hogy meg kell még tennünk bizonyos lépéseket, hogy olyan helyzetbe kerüljön, amelyből bajnokságot tudunk nyerni. Azt gondolom, a Ferrari óriási fejlődésen ment keresztül a teljesítményt tekintve tavalyhoz képest. Azt gondolom, a csapat összességében fantasztikus munkát végzett azzal, hogy kifejlesztette az idei autót, de a megbízhatóság belekerült néhány győzelembe. És ahhoz, hogy nyerjünk, nem kétséges, hogy megbízhatónak is kell lennünk.”
„És ott van még a versenymenedzsment is: a stratégia, és a kerékcserék is egy olyan területet jelentenek, melyeken fejlődést kell elérnünk. Úgy gondolom, hogy egy versenyhévége során mindig előfordulhatnak hibák. A tökéletesség majdhogynem lehetetlen. Döntéseket kell hozni valós időben a bokszutca falán, és az, hogy követünk el hibákat, azt jelenti, hogy van még terület a fejlődésre.”