Az F1-ben idén utoljára Alfa Romeo néven szerepelt istálló nagy reményekkel vágott neki a bajnokságnak, hiszen abban bízott, sikerül rendre a középmezőnyben versenyeznie, és a legtöbb futamon a pontokért tud harcolni. Ehelyett viszont a csapat meglehetősen gyenge formát mutatott, és 16 ponttal csak a 9. helyen zárta a konstruktőri bajnokságot.
Valtteri Bottas, az Alfa Romeo rutinos pilótája elárulta, 2024-re egy vadonatúj autóval készülnek majd, és elmondása szerint lesznek érdekes megoldások rajta.
„Örülök, hogy vége” — mondta az elmúlt idénnyel kapcsolatban a rutinos finn. „Jövőre pedig mindenki újra a nulláról kezd. A csapatunknál számos változás történt az elmúlt időszakban, és szerintem ezek pozitív változások voltak.”
„És a jövő évi autó koncepciója is érdekesnek tűnik. Szóval ebben az értelemben reménykedem. Most viszont keményen kell dolgoznunk, hogy újra megpróbáljuk. A fő dolog, hogy egy új autóra lesz szükségünk. És másnak kell lennie. Ez a legnagyobb dolog, amit megtanultunk idén, világos, hogy a végére értünk ezen autó fejlesztésének, egyszerűen nem tudtunk semmi jelentőset találni. Szóval a teljes koncepciónak másnak kell lennie. Ez az, amit megtanultunk.”
„Az alapján, amit látok, örülök, mert vannak különbségek. Azt gondolom, erre van szükségünk. Rengeteg a kérdőjel, még nagyon korán van. De legalább látjuk a fejlődést, és az elmúlt néhány hét valójában igazán produktívan telt a gyárban.”
Bottas azt mondja, a nemrégiben érkezett technikai igazgató, James Key már sokat hozzá tud tenni a munkához a Saubernél.
„Úgy éreztem, hogy elkezdtek történni a dolgok az új szakemberek — köztük James — érkezésével. Nyilván rendkívüli tudással rendelkezik még az idei McLarennel kapcsolatban is, szóval remek információk érkeznek másoktól. Ezt jó látni. Azt gondolom, ez az, amire szükségünk van.”
A 34 esztendős versenyző hozzátette, az legalább pozitívum, hogy nem az utolsó helyen zárták a bajnokságot.
„Úgy gondolom, azokon a versenyeken, melyeken megvolt a tempónk a pontokhoz, szerintem sikerült is megszerezni azokat. Szóval alapvetően a problémát az jelentette, hogy idén nem volt meg a nyers tempó ahhoz, hogy a top 10-be kerüljünk. Nem volt elég gyors autónk. Nem mi lettünk az utolsók, ez jó — de ez csak egy kis lépés, nem olyan jó, mint tavaly. Nehéz évünk volt. Abban bíztunk, hogy jobb helyen végzünk, de ez van. Most a jövőn kell dolgoznunk.”