Bottas a pole pozícióból rajtolva vágott neki a szezon ötödik versenyének Silverstone-ban, és mivel Hamilton előtt volt a futam nagy részében, ő érkezhetett előbb kerékcserére. A 32. körben meg is ejtették második kiállását, Hamilton viszont ahelyett, hogy jött volna a következő körben – ahogy az első kiállások során is történt –, kint maradt egészen a 41. körig.
A brit és csapata abban bízott, el tudnak menni a második garnitúra gumival a futam végéig, erre azonban végül nem volt mód. Az elnyújtott etap viszont lehetővé tette, hogy Hamilton támadni tudja Bottast a futam hajrájában, és végül meg is előzte csapattársát a frissebb abroncsokkal.
A verseny leintése után Bottas úgy nyilatkozott, a Mercedes „bealudt” egy kicsit, amikor Verstappen eléjük került, Toto Wolff viszont azt mondja, nem sokat tehettek.
A Mercedes csapatfőnöke elárulta, amikor Bottas kiállt, gyorsan megvizsgálták abroncsait, és miután látták, hogy azok nincsenek is olyan rossz állapotban, tovább kint tartották Hamiltont a győzelem reményében.
„Az imént beszéltem Valtterivel. Nem gondolom azt, hogy bealudtunk, de elfogadom az álláspontját. Szerintem egyszerűen csak lassabb autónk volt ma, és ezt elismerjük” – mondta a szakember.
„Amire ő gondolt, hogy az ellenkezőjét kellett-e volna csinálnunk, mint Max. Ténykérdés, hogy ez sem változtatott volna semmin, mert Max friss gumikkal jött volna ki, mi pedig folytattuk volna olyan abroncsokkal, amik már nem voltak a legjobb állapotban, ő pedig előttünk állt ki. Szóval nem vagyok biztos benne, hogy mit csinálhattunk volna jobban.”
„Nyilvánvalóan nem örül annak, hogy ő a 2. helyen állt, Lewis pedig a 3. pozícióban, de a verseny során jöttünk rá, amikor Valtteri kiállt, és láttuk az abroncsait, hogy valójában elég sok gumifelület maradt még rajta, ezért meghosszabbítottuk Lewis etapját. Habár jelentős volt a vibráció, sok gumi maradt még rajta.”
„Ezért egyre gyorsabb és gyorsabb lett, minél több gumi kopott le, ezért tudtuk meghosszabbítani az etapot, és Lewis végül megelőzte Valtterit. Egyértelmű, hogy nem örül, és abszolút tiszteletben is tartom ezt. Senki sem örül a mai eredménynek.”
Wolff hozzátette, több tényező vezetett ahhoz, hogy a Mercedes küszködött a gumikkal.
„Azt hiszem, voltak már korábban is arra vonatkozó jelzések, hogy az előnyünk nem olyan óriási a versenytársakkal szemben, amikor nagy a forróság. Persze kicsit egyszerűsítünk, ha azt mondjuk, hogy melegebb volt.”
„Ahhoz a tényhez is köze van, hogy az autónk nagy leszorítóerővel rendelkezik, és amikor a körülmények, a paraméterek változnak, például emelkedik a hőmérséklet, a keverékek pedig lágyabbak lesznek, és megemelik a guminyomást, akkor be kell vallani, hogy a Red Bullnak egy nagyon gyors autója lesz, és ezt láthattuk most.”
„Korábban is voltak már ilyen nehéz napjaink, és megerősödve tértünk vissza, és nagyon várom már Barcelonát. Van pár napunk, hogy kielemezzük a történteket és megoldásokkal álljunk elő, amiket aztán kipróbálhatunk pénteken, Barcelonában, és remélhetőleg jobb autónk lesz vasárnap.”
„A vesztes napokon tanulunk a legtöbbet.”