A hétvégi Abu Dhabi Nagydíjon komoly vitát váltottak ki azok a versenyigazgatói döntések, melyeket Michael Masi hozott meg az utolsó körökben, és melyek alapvetően döntő hatással voltak a világbajnokság végeredményére.
Sokan a probléma okát abban látják, hogy az F1-es csapatfőnökök, illetve sportigazgatók közvetlenül tudnak kommunikálni a versenyigazgatóval, ezáltal pedig akár a döntéseit is befolyásolhatják.
Ross Brawn azt mondja, a bizonyos döntésekkel kapcsolatos lobbitevékenység elfogadhatatlan.
„Olyan ez, mintha egy futballedző beszélgetne a bíróval. Nem elfogadható, hogy csapatfőnökök ilyen nyomás alá helyezik Michaelt a verseny alatt” – mondta az F1 motorsport-igazgatója az Auto Motor und Sport című német lapnak.
„Toto Wolff nem követelheti, hogy a biztonsági autó ne jöjjön be, Christian Horner pedig azt nem, hogy az autóknak vissza kell venniük a köreiket. Ez a versenyigazgató döntésén múlik. Szóval jövőre meg fogjuk szüntetni ezt a kapcsolatot.”
A helyzetet ráadásul csak súlyosbítja, hogy ezeket a beszélgetéseket mostanában a televíziós közvetítések során is bejátszották, így rajongók millió hallhatták, ahogy a csapatfőnökök egyezkednek Michael Masival.
Brawn egyébként azt mondja, lenyűgözőnek találta a vasárnapi verseny hajráját, csak azt sajnálja, hogy a Mercedes óvása árnyékot vet a szezonzáróra.
„Az utolsó körben hozott döntés olyan csúcspont, amit nem lehet felülmúlni. Sajnos a tiltakozás némi árnyékot vet a fináléra.”