A Mercedesek nem tudtak előrébb jutni a mezőnyben a rajthelyükhöz képest a szombati sprinten, a 11. helyen végző Russell szerint nem elég hosszú a táv ahhoz, hogy a gumikopás szerepet játszhasson, ezért hosszabb távot irányozna elő ezeknek a rövid futamoknak.
A szombat délutáni esemény viszont, ha nem a Mercedes pilótafülkéjéből néztük, valójában meglehetősen sok helycserét hozott, a mezőny első felében mindenkinek része volt legalább egy, de inkább több előzésben, akár elszenvedő vagy végrehajtó szerepkörben. Erre hívta fel Russell figyelmét az F1 sportszakmai vezetője, Brawn is a brit pilótához intézett válaszában.
„A gumik tökéletesen illettek ehhez a sprintversenyhez, hiszen a végére kopni kezdtek, egy normál versenyen pedig a pilóták ilyenkor a bokszba hajtanának és az egész a stratégián dőlne el. Most viszont a pályán kellett megoldaniuk” – mutatott rá a száz kilométeres esemény kihívásaira Brawn, mielőtt kifejtette volna, miért láthatják most más szemszögből a helyzetet az Imolában különösképp gyengélkedő Mercedes versenyzői.
„Amikor az én versenyzőimnek rossz autójuk volt, ők is mindig a versenyt hibáztatták!” – mondta a korábbi csapatfőnök. „Szóval azt kell mondanom, nem George véleménye, és a mezőny második felének véleménye az, amit igazán figyelembe veszünk. Azokra a véleményekre hallgatunk, amelyeket a versenyképes helyzetben lévő pilóták mondanak, akik a mezőny elején harcolnak.”
„A Mercedes balszerencsés szituációban van jelenleg, de nem hiszem, hogy az ő helyzetük ott hátul leképezné a verseny általános képét. A saját tapasztalatomból tudom, hogy a mezőny hátsó felében lévő versenyzőket rengeteg más dolog köti le. Jó lett volna, ha ott hátul is történtek volna dolgok, de a Mercedes nem volt képes megelőzni az előtte állókat – a mezőny közepén és elején viszont temérdek előzést láthattunk.”
Utolsó mondatával Brawn azért kicsit finomított korábbi kijelentésén: „Persze senkinek a véleményét nem hagyjuk figyelmen kívül, de helyén kell kezelnünk azokat.”