Friss hírek

Brawn: Schumachernek feladata van az F1-ben

Egész biztos, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher versenyezni fog jövőre a Forma-1-ben, de hogy miképp teljesít, az természetesen nagyban függ attól, a Mercedes milyen autóval áll elő a 2011-es szezonban.


Egész biztos, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher versenyezni fog jövőre a Forma-1-ben, de hogy miképp teljesít, az természetesen nagyban függ attól, a Mercedes milyen autóval áll elő a 2011-es szezonban.

Bár a hétvégi Japán Nagydíjon nem teljesített rosszul, és tudta tartani a tempót csapattársával, Nico Rosberggel – aki vélhetően előtte végzett volna, ha nem esik ki az utolsó körökben –, Schumacher a legtöbb versenyen nem is tudott felülkerekedni az ifjú tehetségen.

Hirdetés
 

A régi Schumacher, kinek jelenléte állandóan domináns volt a paddockban, valamint a versenypályán, manapság sokkal ’névtelenebb’ versenytársnak tekinthető. Sokszor el is felejtjük, hogy egyáltalán a mezőnyben van.

Küszködésének oka egyszerű: manapság nem olyan idők járnak a Forma-1-ben, mint karrierjének csúcsán, és jelenlegi csapatánál, a Mercedesnél sem olyan légkör veszi körül, mint annak idején, a Ferrarinál.

Nincs korlátlan tesztlehetőség, nem tudja megfelelően kiismerni az alvázat és a számára teljesen új abroncsokat. Mi több, a Ferrarinak akkoriban fejlesztési szerződése volt a Bridgestone-nal, így Schumacher gyakorlatilag olyanra szabhatta a gumikat, amilyenre csak akarta.

Schumacherre tehát komoly kihívás várt, amikor a tavalyi év végén úgy döntött, visszatér az aktív versenyzéshez, és a szezon hajrájához érve egyre inkább úgy fest, a sok ismeretlen tényező a német legendán is kifogott.

Gyenge teljesítménye miatt Schumacher a kritikák kereszttüzébe került, ám főnöke, s egyben jóbarátja, Ross Brawn mindvégig kiállt versenyzője mellett.

„Ha egy pillantást vetünk a telemetriai adatokra a gyors kanyarokban, vagy csak megnézzük Michael reakcióidejét, amikor az autó kitör, akkor láthatjuk, hogy semmi sem változott visszavonulása óta. Ő még mindig a régi Michael” – mondta Brawn a száguldó cirkusz hivatalos weboldalának nyilatkozva.

„A lassú kanyarokban viszont nem tudja úgy kihasználni az abroncsokat, mint Nico. Nico ebben a tekintetben nagyon magasra teszi a mércét. De azt hiszem, Michaellel is minden rendben van, mert látja, hol kell fejlődnie. Arra számítok, hogy 2011-ben már ismét az igazi Michaelt látjuk majd – amint a rendelkezésére tudunk bocsájtani egy jobb autót.”

És minden bizonnyal ez lesz a kulcsa az egésznek. A 2010-es Mercedes megszenvedi azt, hogy valójában a Brawn csapat fejlesztette ki, mely gárda akkoriban limitált forrásokkal rendelkezett, emellett pedig szinte minden figyelmét a tavalyi bajnokság megnyerésére fordította.

A legnagyobb kérdés, hogy a Mercedes képes lesz-e elég jó autót rakni Schumacher alá 2011-ben, azonban van itt még egy kulcsfontosságú tényező, az pedig a Pirelli.

Az olasz gumigyártó jövőre tér vissza ismét a száguldó cirkuszba, miután a Bridgestone már tavaly bejelentette távozási szándékát. Schumacher előnyére válhat, hogy az új komponenseket illetően a mezőny minden tagja egy csónakban evez majd, ám fennáll a veszélye annak, hogy amennyiben azok szintúgy nem passzolnak vezetési stílusához, a német versenyző újra küszködik majd.

„Michael vezetési stílusa a kemény első gumikon alapszik, mely ellenáll kemény féktávjainak és kormánymozdulatainak” – árulta el Ross Brawn.

„Nico egész egyszerűen jobban megértette, hogy kell kezelni ezeket az első gumikat. Azt kell mondjam, az idei első abroncsok nagyon speciálisak. Ez abból ered, hogy az FIA szerette volna elősegíteni a KERS használatát, így arra kérte a Bridgestone-t, hogy dolgozzon ki olyan abroncsokat, mely jobban illeszkedik a módosított súlyelosztáshoz.”

Brawn szavai azonban arra késztetnek minket, hogy átértékeljük a Rosbergről kialakított képet, hiszen valljuk be, Mark Webber és Kazuki Nakajima csapattársaként nem igazán tudott kitűnni. Schumacher mellett viszont szemmel látható, hogy a mezőny egyik legnagyobb tehetségével állunk szemben.

A csapatfőnök az F1.com-nak adott interjújában kiemelte, Schumachernek esze ágában sincs hátat fordítani a sportnak, és a csapat is teljes mellszélességgel kiáll mellette.

Brawn úgy nyilatkozott, legalább néhány győzelem szükséges lenne ahhoz, hogy Schumacher érdemesnek tartsa visszatérését, s pontosan ez az oka annak, hogy a német versenyző nem hagyja abba a versenyzést 2010 végén.

A kérdés azonban továbbra is az, a Mercedes képes lesz-e elég jó autót építeni a következő idényre, mellyel Schumacher és Rosberg harcba szállhat a futamgyőzelmekért…

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!