Az argentin versenyzőt lenyűgöző teljesítménye és higgadtsága tette ismertté az F1 paddockban, miután szezon közben a Williamsnél Logan Sargeant helyére lépett. Az eddigi öt versenyén Colapinto 5 pontot szerzett, és nem végzett a 12. helynél rosszabb pozícióban, habár a vasárnapi Mexikói Nagydíjon mutatott harcos teljesítménye végül nem eredményezett pontot.
A Williamsnél már nincs hely Colapinto számára 2025-re, mivel a csapat szerződtette a Ferrari pilótáját, Carlos Sainzot, aki vasárnap győzelmet aratott. 2025-ben ő lesz Alex Albon csapattársa a brit istállónál. A 21 éves Colapinto formája azonban annyira felkeltette a figyelmet a Forma-1-ben, hogy már a Saubernél és a Red Bullnál is számításba vették. James Vowles, a Williams csapatfőnöke nyitott lenne arra, hogy kölcsönadja az argentin pilótát, és voltak is kezdeti egyeztetések közte és a Red Bull vezetősége között, Colapinto cáfolta azokat a felvetéseket, hogy melyek szerint jövőre az F1-es mezőny tagja lesz a Visa Cash App RB színeiben.
„Nem, jelenleg nem sokat értek abból, amiről beszélnek. Nem tudom, honnan jött ez az egész” – mondta Colapinto az F1 TV-nek. „Nincs helyem a jövő évre, és nem az F1-ben fogok versenyezni, valószínűleg máshol.”
„Szóval lehet, hogy ez egy olyan év lesz, amikor nem leszek itt, de remélem, hogy megmutathatom, megérdemlem a helyem, hogy visszatérjek 2026-ban vagy 2027-ben. Ez a célom, és ezért teszek meg mindent versenyről versenyre.”
Colapinto elmondta, hogy emiatt is volt csalódott a mexikói időmérő után: „Csalódott voltam az eredmény miatt, és próbáltam a lehető legtöbbet kihozni minden egyes szakaszból, hogy megmutassam, helyem van itt.”
Noha a Red Bull érdeklődést mutatott Colapinto iránt, Helmut Marko, a csapat tanácsadója megjegyezte, hogy a csapat nem szívesen fogad más csapatoktól kölcsönbe pilótákat, amikor saját juniorprogramjában már ott vár az F2-es élversenyző, Isack Hadjar is.
„A probléma vele az, hogy hosszú távú szerződése van a Williams-szel” – mondta Marko a Kleine Zeitungnak. „[A kölcsönadása] nem érdekes egyik csapat számára sem. Senki sem akar egy másik csapat számára pilótát képezni.”
A kölcsönadás lehetősége kapcsán Vowles hozzátette: „Szerintem az ilyen esetekben először az alapoktól érdemes indulni. Megérdemelte a helyét a rajtrácson, és amit szeretnénk, az az, hogy ebben segíteni tudjunk neki.”
„Hogy ez pontosan mit jelent, azt egyelőre nem tudom megmondani, mert egyrészt nagyon érzékeny a helyzet, másrészt jelenleg nincs igazán sok megvitatnivaló.”