A csapat SF1000-es versenyautójának fejlesztése során arra fókuszált, hogy minél több leszorítóerő álljon rendelkezésükre a szezon során. Ebben a tekintetben sikerült is előrelépni, hiszen adataink szerint a Ferrari autója volt a leggyorsabb a barcelonai versenypálya utolsó, lassú kanyarokkal teletűzdelt szektorában – az SF1000-es mintegy 3 tizeddel volt gyorsabb a Mercedes W11-es modelljénél ebben a szekcióban.
Az egyenesekben viszont meglepően gyengén teljesítettek a Ferrarik – ez persze lehet egy gyengébb motormód eredménye, vagy éppen annak, hogy a Scuderia átesett a ló túlsó oldalára, és a több leszorítóerőnek isszák a levét az egyenesekben.
Miközben az összes többi csapat jobb időeredménnyel zárta a téli teszteket, mint tavaly, a Ferrari nem múlta felül 2019-es formáját. Pedig a legtöbb istálló még a Spanyol Nagydíj hétvégéjén futott köridejeit is megdöntötte.
„Az autó általános teljesítményén javítanunk kell – az erőforráson, az aerodinamikán, még a beállításokon is” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök, majd hozzátette, a végsebességeket tekintve azt kapták, amit vártak.
„Tudtuk, hogy jóval nagyobb lesz az autó légellenállása, és a mostani erőforrásunkkal olyan sebességeket értünk el, amilyenekre számítottunk. Azt gondolom, a többiek sokkal gyorsabbak nálunk az egyenesekben. Ez a helyzet.”
A tavalyi köridőkhöz mérten egyébként a Mercedes két partnercsapata, a Racing Point és a Williams fejlődött a legtöbbet.
Az alábbi grafikonunkból kiderül, a csapatok mennyit gyorsultak a tavalyi tesztekhez, illetve a 2019-es Spanyol Nagydíjhoz képest a leggyorsabb köridők tekintetében.