A német gyártó saját gyári csapata mellett a McLarennek, az Aston Martinnak és a Williamsnak is szállít motorokat az F1-ben – az erőforrásokat Angliában, Brixworth-ban gyártja a Mercedes.
A stuttgartiak több csapatot látnak el erőforrásokkal, mint a többi gyártó: a Ferrari saját csapatán kívül az Alfa Romeónak és a Haasnak szállít motorokat, míg a Red Bull a Honda technológiáját használja saját csapataival. A Renault motorjait eközben csak gyári csapata, az Alpine használja.
Wolff a Financial Times című lapnak adott interjújában beszélt arról, a költségekre vonatkozó szabályozások miatt a Mercedes már nem jut hozzá „jelentős összegekhez” azáltal, hogy három másik csapatnak is motorokat ad el.
A szakember szerint a V6-os erőforrások lízingelése már nem vonzó és érdekes, a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis megszabta, hogy a gyártók mennyit kérhetnek el a kisebb csapatoktól a motorokért. A Mercedesnél éppen ezért a jövőben csökkenteni szeretnék partnercsapataik számát.
„Ideális esetben én magunkat látom, plusz két partnercsapatot, szóval kicsit csökkenteni a dolgot” – mondta Toto Wolff Monacóban.
2026-ban egyébként a Volkswagen Csoport két brandje, a Porsche és az Audi is megérkezik a Forma-1-be. Előbbi gyártó jó eséllyel a Red Bull Racinggal lép szövetségre, míg az Audit a Mercedes jelenlegi három partnercsapatával, a McLarennel, az Aston Martinnal és a Williamsszel is összefüggésbe hozták.
Miközben a McLaren látszólag elzárkózik az együttműködéstől, a Williamsnél jelezték, szívesen leülnek tárgyalni a német gyártóval. A csapatot irányító Jost Capito nem mellesleg korábban a Volkswagen motorsport-igazgatója volt.