A Pirelli agresszívebb gumistratégiája miatt nem sokat változik a versenyzés tavalyhoz képest a HRT veterán versenyzője, Pedro de la Rosa szerint.
A Pirelli agresszívebb gumistratégiája miatt nem sokat változik a versenyzés tavalyhoz képest a HRT veterán versenyzője, Pedro de la Rosa szerint.
Mint ismert, a Forma-1 hivatalos gumiszállítója valamennyi keverékén változtatott a következő évadra, így az egyes vegyületek közti különbségek még kisebbek lesznek majd.
|
Az olasz vállalat azt reméli, ennek hála még izgalmasabb versenyeket láthatunk majd idén, és noha Nico Rosberg szerint is a gumiknak komoly hatása lesz a versenypályán történtekre, Pedro de la Rosa szerint nem sok minden változik majd.
„Nem hinném, hogy sokat változnak a dolgok, mert azt hiszem, átlagosan két-három bokszkiállást láthatunk majd egy-egy futamon, ha nem többet. Maga a tény pedig, hogy a kemény keverék lágyabb lesz, még több kiállásra sarkallja a csapatokat, szóval nem sok minden változik” – fogalmazott a spanyol.
„Viszont ez egyáltalán nem segíti azokat a versenyzőket, akik kedvelték a nagyon kemény abroncsokat, vagy azokat a csapatokat, melyek megfelelően fel tudták melegíteni a gumikat.”
„Olyan csapatoknak jelenthet előnyt, mint amilyen mi is vagyunk, hiszen nekünk komoly problémáink voltak a kemény vegyülettel, pláne hűvös időben.”
De la Rosa mindazonáltal elismerte, a tavalyi keverékekhez képest az idei gumik sokat változtak.
„A kemény esetében van a legnagyobb különbség. Sokkal lágyabb és a különbségek – pláne a kemény és a közepes között – sokkal kisebbek.”
A spanyol versenyző és csapata, a HRT múlt héten, Jerezben a tavalyi versenyautóval kezdve meg a munkát, ám de la Rosa bevallása szerint jó, hogy tesztelhették az idei abroncsokat.
A csapat új versenygépe várhatóan csak a március elején megrendezésre kerülő utolsó előszezoni teszten debütál majd, mivel a 2012-es modell nemrégiben megbukott az FIA kötelező töréstesztjén.