A Mercedes az évad első versenyein igencsak megszenvedte az új generációs versenyautók kellemetlen velejáróját, az úgynevezett „delfinezést”, a Spanyol Nagydíjon azonban úgy tűnt, a német istállónak sikerült megoldást találnia a problémára, autója pedig Barcelonában sokkal meggyőzőbben is teljesített.
Monacóban, illetve a múlt hétvégi Azeri Nagydíjon azonban a Mercedes autóival ismét problémák merültek fel, és főleg Lewis Hamilton volt az, aki küszködött a W13-as kódjelű versenygép túlzott pattogásával. James Vowles, a Mercedes vezető stratégája azonban elárulta, ezúttal már nem a „delfinezés” okoz problémát számukra – hanem egy újabb gond, amivel csak nemrég szembesültek.
„Határozottan pályafüggő a dolog, és nagyban függ attól is, hogy milyen az aszfalt, és milyen a pálya vonalvezetése” – magyarázta a szakember. „Azt mondanám, hogy Baku kétségkívül az eddigiek közül a rosszabbak közé tartozik ebből a szempontból, míg ezzel ellentétben Barcelona talán a jobbak közé. Ez a két pálya pedig határozottan kiemeli a csomag gyengeségeit és erősségeit.”
„De ugyancsak megéri időt áldozni arra, hogy elmagyarázzuk a delfinezést, a pattogást és a fenekezést. Erről a három szóról sokat beszéltek úgy, mintha ugyanaz a dolog lenne, pedig nem egészen.”
„Kétségkívül küszködtünk a delfinezéssel a korábbi versenyeken, Barcelonában viszont nem. Elképesztő mennyiségű energiát fektettünk a csomagunkkal abba, hogy megoldjuk, és meggyőződésem, hogy sikerült is előrelépnünk. Barcelonában az autó stabil és robosztus volt, és lejjebb tudtuk engedni. És ez a kulcs. Egy olyan csomagot tudtunk kreálni, mellyel aerodinamikailag jobban tudtunk dolgozni, és dolgozni tudtunk a beállításokon. És lejjebb tudtuk engedni az autókat a hasmagasság szempontjából, hogy növeljük a teljesítményt.”
„Monacóban, illetve Bakuban viszont előkerült egy második probléma, amit elfedett az első. Meggyőződésem, hogy a delfinezést tekintve előre tudtunk lépni, de most egyértelműen jelen van a pattogás. Kívülről majdhogynem ugyanolyannak tűnik, mégis jelentős különbség van a kettő között.”
Vowles elárulta, a pattogás egész egyszerűen annak a következménye, hogy az autó hozzácsapódik az aszfalthoz: „Ami most történik, az az, hogy az autó alacsonyabban van, miután meg tudtuk oldani az első problémát. Az alját viszont elég keményen odacsapja, ami létrehozza azt a pattogást, amit most látunk.”
„Próbáljuk növelni a teljesítményt azzal, hogy alacsonyan használjuk az autót, de a probléma nagyon más, és minél hepehupásabb a pálya, annál jelentősebb hatása van, ahogy azt Bakuban is láthattuk.”
„Ami szerintem világos, hogy hosszú út áll még előttünk ahhoz, hogy megtanuljunk mindent, amit meg kell, és az élen harcoljunk. De ami fontosabb, hogy változni fog a teljesítmény pályáról pályára a folytatásban. Kanada biztosan más lesz, mint Silverstone az autónk teljesítménye szempontjából.”