A svájci istálló hétfőn este, Londonban tartotta meg autóbemutatóját, a csapat pedig nemcsak új fényezését, hanem valódi versenygépét is megmutatta a nagyközönségnek, ami persze bőven módosul még a március eleji idénynyitóra. Alessando Alunni Bravi, a Stake F1 megbízott csapatfőnöke a bemutatón azt mondta, nagyon bíznak abban, hogy 2024-ben minden területen fejlődést tudnak majd elérni, és erős tagjai lesznek majd az F1-es középmezőnynek.
„A most leleplezett, C44-es versenyautó egy tisztelgés James Key és a technikai csapat munkája, és minden Hinwilben dolgozó munkatársunk előtt, akik hozzátették a magukét” — mondta a csapatvezető. „Egy új autó bemutatása mindig különleges pillanat, különösen akkor, amikor az egy új éra kezdetét jelenti.”
„Egy teljesen friss identitásunk van, és izgatottak vagyunk mindennel kapcsolatban úgy a pályán, mint azon kívül. Most viszont minden a C44-esről, és az abban rejlő potenciálról szól. Nagyon bízunk ebben az autóban, illetve csapatunkban. Nem fogunk konkrét célokról beszélni, mivel mindig nehéz számokról beszélni, de egyértelműek a céljaink: javítani akarunk az autónk, a csomagunk teljesítményén. Csomag alatt minden területet értek — kezdve a versenycsapattól a pályaműveleteken, a bokszkiállásokon át a stratégiáig. Nem pusztán az autó teljesítményéről van szó. Elkötelezettek vagyunk minden részlegen amellett, hogy megtegyük ezt a lépést. Ez a célunk.”
„És ahogy haladunk előre a szezonban, látni fogjuk, milyen pozícióban is vagyunk. A legfőbb cél viszont az, hogy fejlődjünk idén, és jobb munkát végezzünk, mint 2023-ban.”
James Key tavaly tért vissza a csapathoz technikai igazgatóként, így az idei autó fejlesztéséből már ő is kivette a részét. Azt mondta a bemutatón, a C44-es fejlesztését teljesen új alapokra helyezték.
„Mindig nagyszerű látni, ahogy kigurul egy új autó” — mondta a szakember. „A C44-es projektje már azt megelőzően elindult, hogy én csatlakoztam a csapathoz. Én a közepén érkeztem meg, szóval elismerés a csapatnak, akik fantasztikus munkát végeztek.”
„Nagyszerű csapat dolgozik Hinwilben, remek a légkör, mindenki fejlődni akar. Természetesen egy olyan autót megtervezni és megépíteni, mint a C44-es, nem egyemberes feladat. Rendkívül komplex projekt, pláne a mostani szabályok mellett.”
„A C44-es lényegében egy teljesen új autó, néhány átmentett terület van tavalyról az autó hátsó részén. A csapatnak ambiciózus irányba kellett elindulnia, mielőtt én megérkeztem. Van számos technikai változás, néhány olyan, amit egyáltalán nem is látni — de persze vannak igazán látványosak is.”
„Az első felfüggesztés teljesen új. Ez egy nehéz és ambiciózus projekt egy olyan méretű csapatnak, mint amilyen mi vagyunk. Számos aerodinamikai változás történt, ahogyan arra számítani lehetett, hiszen ez az elsődleges fejlesztési terület. Szóval összességében az autónk teljesen másképp fog kinézni, mint a tavalyi.”
„Sok új, izgalmas irányt vettünk, mindegyikben látszólag van némi potenciál, szóval várjuk már, hogy ez megmutatkozzon a pályán is.”