Ecclestone elárulta, ő mit csinált volna az F1 vezetőinek helyében Belgiumban - F1VILÁG.HU

Ecclestone elárulta, ő mit csinált volna az F1 vezetőinek helyében Belgiumban

HIRDETÉS
Katasztrofálisan kezelte a Belga Nagydíjon kialakult helyzetet a Forma-1 – ezt mondja a sportág korábbi teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone, aki szerint az is nyilvánvaló, hogy háromórás késlekedés után csak a pénz miatt küldték pályára a versenyzőket Spában.
SPIELBERG,AUSTRIA,21.JUN.15 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring. Image shows Bernie Ecclestone. Photo: GEPA pictures/ Andreas Pranter - For editorial use only. Image is free of charge.

Az esős körülmények között valódi versenyzés nélkül ért véget a Forma-1-es Belga Nagydíj vasárnap. A futam eredetileg 15 órakor rajtolt volna, ám a szakadó eső miatt előbb 15 óra 25 percig csúsztatták a kezdést, majd egy bizonytalan próbálkozás után mintegy 3 órányi kényszerpihenő következett.

A versenyt végül 18 óra 17 perckor a biztonsági autó mögül indították el, ám pár kör után piros zászlóval megszakították. Végül fél pontokat osztottak, a történtek után pedig nemcsak a rajongók, de a versenyzők is csalódottak voltak.

Főleg Lewis Hamilton fogalmazott meg határozott véleményt: a hétszeres világbajnok szerint nagyon rosszul döntött az F1, és nyilvánvaló, hogy csak azért küldték pályára őket két körre, hogy eredményt tudjanak hirdetni, ezáltal pedig pénzhez jussanak.

Bár Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója később cáfolta ezt, a sportág korábbi ura, Bernie Ecclestone szerint teljesen egyértelmű, hogy ez volt a cél.

PÉNZ BESZÉL!

„Kész katasztrófa volt! Az időjárásra nem lehet hatással senki, de arra igen, hogy hogyan kezeled. Úgy tűnt, senki sem akarja vállalni a felelősséget, és senki sem akar döntést hozni. És végül – közösen együtt – mindent rosszul csináltak” – mondta Ecclestone az F1-Insider.com című lapnak.

„Hogyan fordulhat elő az, hogy futnak két kört a biztonsági autó mögött, majd befejezik a versenyt, Stefano [Domenicali] pedig kiáll, és azt mondja, ’nem üzleti okokból csináltuk ezt’?”

„Ez nem igaz. Vannak szerződések. Azzal, hogy elkezdődött a verseny, és teljesítették azt a két minimális körrel, hogy eredmény legyen, teljesítették a szerződésben foglaltakat. A szervezőknek tehát fizetniük kell a kereskedelmi jogok birtokosának.”

Ecclestone azt mondja, ha ő lenne az F1 első embere, ő is megpróbálta volna teljesíteni a szerződésben foglaltakat, hogy bevételhez jusson.

„De ebben az esetben én sokkal több kört tetettem volna meg a biztonsági autó mögött, mint kettő. Egyrészt bízva az időjárás javulásában, illetve a pálya szárításában. Másrészt, hogy ne úgy végezzük, mint most. Mert azzal, hogy két kör után leállították, nem is lehetne nyilvánvalóbb. Most mindenki tudja, hogy pusztán üzleti okokból csinálták.”

Hirdetés

„Abból a pénzből, amit a kereskedelmi jogok birtokosa kicsalt a két körrel, kompenzálniuk kellene a rajongókat, akik 10 óráig ott álltak az esőben. Még így is elég profit maradna.”

Azzal viszont Ecclestone egyetért, hogy végül eredményt hirdettek, és fél pontokat osztottak.

Max Verstappen, George Russell és a többiek a bőrüket vitték a vásárra az időmérőn, és fantasztikus munkát végeztek. Szóval helyes, hogy ezt értékelték. Most talán még jobban el kellene gondolkodni azon, hogy pontokat osszanak az időmérőkön.”

ECCLESTONE ELRAJTOLTATTA VOLNA A FUTAMOT

De vajon hogyan is kezelte volna Ecclestone a spái helyzetet? Az üzletember erre is választ adott.

„Úgy, ahogy mindig. 1976-ban, Fujiban az első világszintű TV-közvetítésünk volt. Szakadt az eső, nagyon kellemetlen volt. De akkor is azt akartam, hogy elrajtoljunk. Azt mondtam mindenkinek: ’Nem kényszerítelek titeket arra, hogy versenyezzetek. Ha nem akartok, ne induljatok. De el fogom engedni a versenyt. Niki Lauda az első kör után a bokszba hajtott és feladta. Ezt érthetőnek tartottam. De a többiek továbbmentek.”

Ugyanezt történt 1990-ben, Adelaide-ben is: „Jobban esett, mint Spában. A versenyzők morgolódtak, de azt mondtam nekik: ’Nem kell vezetnetek, a ti döntéseket’. Elkezdtük a versenyt, és 14 kör után ráeszméltünk, hogy semmi értelme. De legalább rendesen megpróbáltuk.”

Fotó: Indianapolis Motor Speedway

Ecclestone hasonlóképp járt el akkor is, amikor 2005-ben, Indianapolisban az emlékezetes Michelin-botrány után csak a Bridgestone-gumikat használó 6 versenyautó – a két Ferrari, a két Jordan és a két Minardi – állt rajthoz.

„A Michelinnek gondjai támadtak. Azt akarták, hogy töröljük a versenyt. Charlie Whiting odajött hozzám tanácsért, ahogy mindig tette. Azt mondtam neki: ’Mondd nekik azt, hogy a verseny el fog rajtolni! Ha túl veszélyes számukra, mondd nekik azt, hogy pár kör után álljanak ki a bokszba’. Így is lett.”

„Spában ugyanígy tettem volna. De azzal, ahogy csinálták, csak vesztesek vannak.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ecclestone elárulta, ő mit csinált volna az F1 vezetőinek helyében Belgiumban
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!