Eddig szólnak az F1-es versenyhelyszínek szerződései - F1VILÁG.HU

Eddig szólnak az F1-es versenyhelyszínek szerződései

HIRDETÉS
Miközben a Forma-1-es Magyar Nagydíj jövője hosszú időre biztosított — köszönhetően a Hungaroring rekonstrukciójának —, számos más versenypályájának még keményen kell dolgoznia azért, hogy a versenynaptárban maradjon a következő években.
Hungarian GP Start
HIRDETÉS

A száguldó cirkusz vezetősége szerdán jelentette be, hogy 2031-ig meghosszabbította a Belga Nagydíj szerződését — a megállapodás azonban már előrevetíti azt a rotációs rendszert, melyről jó ideje beszélnek már, és melynek tervezett bevezetését korábban a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali is megerősítette az F1VILÁG.HU-nak. A belga verseny szerződése ugyanis hiába szól 2031-ig, az idei versenyt is beleszámolva mindössze öt alkalommal látja vendégül a királykategória mezőnyét a legendás spái pálya, 2028-ban és 2030-ban nem rendeznek ott futamot.

Az elmúlt években ugyanakkor számos versenyhelyszín biztosította Forma-1-es jövőjét: a száguldó cirkusz hosszabbított Japánnal, Kínában, Brazíliával, Monzával, Imolával, Bahreinnel, Ausztráliával — no és persze Magyarországgal is. De a Holland Nagydíj szervezői is meghosszabbították szerződésüket — igaz, Zandvoort egyúttal bejelentette, hogy 2026 után már nem tartanak F1-es versenyt a legendás pályán.

És miközben számos jelenlegi versenyhelyszín nem rendelkezik még hosszú távú szerződéssel, a Forma-1 iránti érdeklődés óriási a nagyvilágban — a királykategória vezetősége pedig momentán a 24 versenyből álló naptárat tartja az ideálisnak. A rotációs rendszer bevezetése tehát jóformán elkerülhetetlen, ha megfelelő egyensúlyt szeretnének találni, és meg akarják tartani a tradicionális helyszíneket is.

Az alábbi táblázatban összeszedtük azokat a versenypályákat, melyek jelenleg F1-es szerződéssel rendelkeznek — és persze megmutatjuk azt is, melyik helyszín szerződése mennyi időre szól.

NagydíjPályaVersenyrendezés éves költségeA szerződés utolsó éve
Mexikóvárosi NagydíjAutodromo Hermanos Rodriguez25 millió dollár2025
Emilia-Romagna NagydíjAutodromo Enzo e Dino Ferrari – Imola28 millió dollár2025
Holland NagydíjZandvoort32 millió dollár2026
Egyesült Államok NagydíjCircuit of the Americas25 millió dollár2026
Spanyol NagydíjCircuit de Barcelona-Catalunya25 millió dollár2026
Azeri NagydíjBaku City Street Circuit55 millió dollár2026
Szingapúri NagydíjMarina Bay Circuit35 millió dollár2028
Japán NagydíjSuzuka International Circuit25 millió dollár2029
Kínai NagydíjShanghai International Circuit50 millió dollár2030
Sao Pauló-i NagydíjAutódromo José Carlos Pace – Interlagos25 millió dollár2030
Szaúd-arábiai NagydíjJeddah Corniche Circuit55 millió dollár2030
Osztrák NagydíjRed Bull Ring25 millió dollár2030
Abu Dhabi NagydíjYas Marina Circuit40 millió dollár2030
Olasz NagydíjAutodromo Nazionale Monza25 millió dollár2031
Monacói NagydíjCircuit de Monaco25 millió dollár2031
Miami NagydíjMiami International AutodromeEgyüttműködés2031
Belga NagydíjCircuit de Spa-Francorchamps25 millió dollár2031 (rotáció 2027 után)
Kanadai NagydíjCircuit Gilles Villeneuve30 millió dollár2031
Katari NagydíjLusail International Circuit55 millió dollár2032
Magyar NagydíjHungaroring40 millió dollár2032
Las Vegas-i NagydíjLas Vegas Grand Prix Circuitaz F1 szervezi2025 (opció 2032-ig)
Brit NagydíjSilverstone25 millió dollár2034
Madridi NagydíjMadrid Street Circuit (TBC)Nem tudni2035
Bahreini NagydíjBahrain International Circuit45 millió dollár2036
Ausztrál NagydíjAlbert Park35 millió dollár2037

„Ami 2026-ot, illetve az azt követő időszakot illeti, nagyon hamar hírekkel fogunk szolgálni arról a lehetőségről, hogy középtávon egyes európai nagydíjakat rotációban rendezzünk, és más új helyszínek is jöhetnek majd később. Erről időben tisztázni fogjuk a részleteket” — fogalmazott az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali még a múlt évben.

„Igaz, hogy sok új helyszín érdeklődik a Forma-1 iránt. A döntésünk mindig egyensúlyban lesz a gazdasági előnyökkel, amit a rendszerünk számára nyújtani tudnak, és azokkal a piacokkal, ahol lehetőséget látunk a sportág további növekedésére. Ez egy olyan helyzet, amit kezelünk, és szerencsére ma már egy olyan ’minőségi probléma’ áll előttünk, amely néhány évvel ezelőtt még nem létezett.”

„Úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi versenyszám az optimális. A huszonnégy a kiegyensúlyozott szám. Úgy vélem, az összes ajánlat, amit kaptunk, lehetőséget ad számunkra, hogy még jobb döntéseket hozzunk a jövőre nézve. Mint mindig, itt is egyensúlyt kell tartanunk, hiszen nem követhetünk pusztán pénzügyi megfontolásokat, mivel ezek régiónként eltérőek. Rajtunk múlik, hogy a megfelelő választásokat javasoljuk az érdekeltek számára.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!