Bahreini Nagydíj
Daniel Ricciardo (AUS) Renault F1 Team RS20.
Portuguese Grand Prix, Friday 23rd October 2020. Portimao, Portugal.

Egy percen múlt Ricciardo részvétele a Q3-ban

Egy percen múlt Ricciardo részvétele a Q3-ban

Daniel Ricciardo, a Renault versenyzője sajnálja, hogy a Portugál Nagydíj időmérő edzésének második etapjában történt incidens miatt nem tudott részt venni a Q3-ban.

Ricciardo a Portugál Nagydíj időmérőjén a Q2 végén elveszítette az irányítást az autója felett, megcsúszott, majd a gumifal állította meg. Az autó megsérült, így a bokszba visszaérve a csapat megkezdte a munkát a Renault-n, azonban nem tudták időben befejezni ahhoz, hogy az ausztrál újra pályára tudjon gurulni. 

A kérdésre, pontosan mi történt, Ricciardo így válaszolt: „Megpörögtem. Nem tudom. Az versenygépek elég érzékenyek, a kanyarodásoknál és a fékezéseknél minden azon múlik, hogy merről fúj a szél.”

„Rögtön éreztem, amikor bekanyarodtam, elveszítettem az autó hátulját, de meg fogom nézni még egyszer, és látom majd, hogy valami miattam volt-e, de már vége. Nyilvánvalóan kár érte, mert amikor elveszítettem az irányítást, úgy voltam vele, hogy oké, megforgok és újra megyek tovább, de csúsztam tovább egészen addig, hogy nekiütköztem a gumifalnak és megsérült az autó hátulja.”

A szerelők gyors tempóban próbálták kicserélni a hátsó szárnyat, azonban kifutottak az időből – Ricciardo elmondta, nem sokon múlt, hogy sikerüljön. 

„A csapat nagyon közel állt ahhoz, hogy újra pályára küldjön a Q3-ban. Egy perc kellett volna még, és pályán lehettünk volna. Kár, mert láttam a tükörben, hogy keményen dolgoztak, megpróbálták megcsinálni nekem, szóval csalódás volt nekik, de holnap bepótoljuk, és felzárkózunk.”

Az ausztrál pilóta úgy érzi, a futamon előreléphetnek, mivel a versenytempójuk jó lehet, ha a gumikat sikerül a megfelelő működésre bírni. 

„Úgy érzem, ha elkapjuk a ritmust, akkor az autó egy boldogabb hely lehet. Az egykörös tempóval küszködtünk ezen a hétvégén. A felület annyira csúszós, hogy mindenki az összes leszorítóerőt alkalmazza, amit lehet.”

„Habár fejlődtünk, tudjuk, hogy ez még mindig a leggyengébb területünk, sok autónak jobb a magas leszorítóerős csomagja, mint a miénk, és úgy gondolom, ezért jobbak nálunk egy körön.”

A versenyen jónak kell lennie. Készen állok arra, hogy előrébb lépjek, jobb helyen végezzek, mint a tizedik, és kijavítsam a mai hibát.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!