A Sauber csapatának pilótája, a Ferrari-motorokkal versenyző Marcus Ericsson szerint a Honda hatalmas előrelépéseket tett V6-os erőforrásával, mely most már sokkal erősebb annál, ahogy azt sokan gondolják.
Pierre Gasly Belgiumban ismét pontokat szerzett a Toro Rossónak, mely csapat így már 30 egységnél jár a bajnokságban – a McLaren tavaly egész évben szerzett ennyi pontot az akkor még küszködő japánokkal.
A Honda motorjait jövőre már nemcsak a Toro Rosso, hanem a Red Bull Racing is használja majd, a Sauber versenyzője, Marcus Ericsson pedig elárulta, a Belga Nagydíjon rendkívüli módon meglepte őt a Toro Rossók végsebessége.
„Gasly mögött voltam a DRS-zónában, de nem tudtam megelőzni őt – még csak közel sem tudtam kerülni hozzá!” – mondta Ericsson.
„Szerintem ez jól mutatja, a Honda milyen nagy előrelépéseket tett. Továbbra is úgy gondolom, hogy a Mercedes és a Ferrari rendelkezik a legerősebb motorokkal, de a Honda sokkal erősebb annál, mint amennyi elismerést kap.”
„Ez megerősítést nyert akkor, amikor versenyzünk kellett velük.”
A Mercedesszel, a Ferrarival és a Renault-val ellentétben egyébként a Honda nem vetett be motorfejlesztést Spában vagy Monzában, Gasly mégis gyorsabb volt az időmérőn a két Williamsnél, illetve az egyik Force Indiánál, az egyik Haasnál, valamint mindkét Saubernél Olaszországban.
„A csomagunk – beleértve az energia-menedzsmentet – jól működött” – mondta Toyoharu Tanabe, a Honda technikai igazgatója a Motorsport.com-nak.
„Továbbra is zárkózunk az erősebb gyártókhoz, szóval természetesen nehéz versenyekre számítottunk ezeken a tempós pályákon. Éppen ezért nagyon jók ezek az eredmények, és ez nagyon fontos a motivációnk szempontjából.”