Néhányan éven belül új motorformulát vezethetnek be a Forma-1-ben – ezek az aggregátok jóval hangosabbak, ugyanakkor olcsóbbak is lennének a jelenlegieknél.
Néhányan éven belül új motorformulát vezethetnek be a Forma-1-ben – ezek az aggregátok jóval hangosabbak, ugyanakkor olcsóbbak is lennének a jelenlegieknél.
A Stratégiai Munkacsoport az elmúlt héten ülésezett, és napirendi pontként tárgyalták az erőforrások kérdését is.
A felek arra kértek fel egy munkacsoportot, dolgozzanak ki olyan javaslatokat, melyekkel orvosolni lehetne a jelenlegi problémákat: magyarán a túl halk, és egyben rendkívül drága erőforrásokat.
Az ügyben január 6-án ülnek össze ismét, miután azonban rendkívül összetett problémáról van szó, nem valószínű, hogy 2016-ra változtatnak a motorszabályokon, egy évvel később azonban már gyökeres változás állhat be.
Mindeközben azonban a Ferrari és a Renault jó úton halad afelé, hogy megnyerje a csatát a Mercedes ellen, ezáltal pedig jövőre szezon közben is fejleszthessen erőforrásain. A két gyártó ugyanis kiskaput talált a szabályokban, melyek szerint nincs pontosan definiálva, pontosan mikorra és milyen formában kell homologizálni a 2015-ös aggregátokat.
Ezt a problémát is megtárgyalták a múlt csütörtöki ülésen, a BBC értesülései szerint pedig a gyártók a szabályok pontatlansága miatt nemcsak a szezont megelőzően, hanem bizony idény közben is fejleszthetnek majd motorjaikon.