Ez lehet a büntetés, amit az FIA megpróbál elfogadtatni a Red Bull-lal - F1VILÁG.HU

Ez lehet a büntetés, amit az FIA megpróbál elfogadtatni a Red Bull-lal

HIRDETÉS
Bár hivatalos kommunikáció továbbra sincs a tavalyi költséglimitet megszegő Red Bull lehetséges büntetésének ügyében, egy általában jól értesült német forrás azt állítja, megtudta, mi is áll abban a bizonyos elfogadónyilatkozatban, ami az energiaitalos csapat asztalán hever.
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 01: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner looks on from the pitwall during practice ahead of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 01, 2022 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A szabályszegés tényének megállapítása óta az FIA nem adott tájékoztatást a Red Bull 2021-es költségügye kapcsán, de a paddockban már terjengenek információk a költségtúllépés mértéke és az érintett területek kapcsán is.

Most talán közelebb kerültünk a válaszhoz a legfontosabb kérdésben is, amit három hete mindenki találgat, vagyis hogy milyen szankció várhat a tavaly bevezetett kiadási plafont elsőként megszegő csapatra. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a 2021-es szezonra vonatkozó – potenciálisan az egyéni világbajnok személyét is befolyásoló – visszamenőleges pontlevonás nem merült fel reális lehetőségként az FIA-nál.

A német lap szerint a hat különféle szankciót tartalmazó kalapból a szövetség a szélcsatornahasználat korlátozását húzta elő és ajánlotta fel a Red Bullnak. Ennek értelmében – némi pénzbírság társaságában – a csapat a következő szezonban 25%-kal kevesebb ideig használhatná az aerodinamikai fejlesztésekhez elengedhetetlen berendezést, mint amennyire eredetileg jogosult lenne. Érdemes megjegyezni, hogy – amennyiben bebiztosítja a konstruktőri címet – már a büntetés nélkül is a Red Bull lenne az a csapat, amely 2023 során a legkevesebbet dolgozhat majd a szélcsatornában, hiszen tavaly óta ezt az előző évi bajnoki helyezések sorrendje határozza meg, és a bajnok használhatja százalékos arányban a legrövidebb, a 10. helyezett pedig a leghosszabb ideig.

Bár Austinban találkozott Mohammed Ben Szulajem FIA-elnökkel, a lap értesülései szerint Christian Horner eddig még nem látta el szignójával ezt az ajánlatot, a csapatfőnök ugyanis túlzónak érzi azt az elkövetett – az istálló által bizonyos részleteiben egyébként is vitatott – vétséghez képest. Pedig egy ilyen, a két fél között zajló megállapodás lenne a leggyorsabb módja az ügy lezárásának. Amennyiben nem sikerül egyezségre jutniuk a feleknek, az ügy a bíróságon folytatódik és még hónapokon át elhúzódhat.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ez lehet a büntetés, amit az FIA megpróbál elfogadtatni a Red Bull-lal
Marko: Ha Perez jól teljesítene, ismét nagy előnyben lennénk…
Interjú a bajnokkal: Verstappen a nehézségekről, a csapatváltásról, és a 2025-ös évről
Hamilton szerint gyerekjáték lett volna a győzelem, ha nem szúrja el az időmérőt
Vasseur csillapítja a kedélyeket, miután Leclerc kiakadt Sainzra

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!