A szabályszegés tényének megállapítása óta az FIA nem adott tájékoztatást a Red Bull 2021-es költségügye kapcsán, de a paddockban már terjengenek információk a költségtúllépés mértéke és az érintett területek kapcsán is.
Most talán közelebb kerültünk a válaszhoz a legfontosabb kérdésben is, amit három hete mindenki találgat, vagyis hogy milyen szankció várhat a tavaly bevezetett kiadási plafont elsőként megszegő csapatra. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a 2021-es szezonra vonatkozó – potenciálisan az egyéni világbajnok személyét is befolyásoló – visszamenőleges pontlevonás nem merült fel reális lehetőségként az FIA-nál.
A német lap szerint a hat különféle szankciót tartalmazó kalapból a szövetség a szélcsatornahasználat korlátozását húzta elő és ajánlotta fel a Red Bullnak. Ennek értelmében – némi pénzbírság társaságában – a csapat a következő szezonban 25%-kal kevesebb ideig használhatná az aerodinamikai fejlesztésekhez elengedhetetlen berendezést, mint amennyire eredetileg jogosult lenne. Érdemes megjegyezni, hogy – amennyiben bebiztosítja a konstruktőri címet – már a büntetés nélkül is a Red Bull lenne az a csapat, amely 2023 során a legkevesebbet dolgozhat majd a szélcsatornában, hiszen tavaly óta ezt az előző évi bajnoki helyezések sorrendje határozza meg, és a bajnok használhatja százalékos arányban a legrövidebb, a 10. helyezett pedig a leghosszabb ideig.
Bár Austinban találkozott Mohammed Ben Szulajem FIA-elnökkel, a lap értesülései szerint Christian Horner eddig még nem látta el szignójával ezt az ajánlatot, a csapatfőnök ugyanis túlzónak érzi azt az elkövetett – az istálló által bizonyos részleteiben egyébként is vitatott – vétséghez képest. Pedig egy ilyen, a két fél között zajló megállapodás lenne a leggyorsabb módja az ügy lezárásának. Amennyiben nem sikerül egyezségre jutniuk a feleknek, az ügy a bíróságon folytatódik és még hónapokon át elhúzódhat.