A Forma-1 és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden délután jelentették be, hogy 2025 és 2027 között is a Pirelli lesz a száguldó cirkusz kizárólagos gumiszállítója. A pozícióra kiírt tenderen a Bridgestone is beadta a pályázatát, a Forma-1 azonban végül úgy döntött, kitart az olaszok mellett.
A pályázatot eleve a kizárólagos beszállítói pozícióra írták ki, az tehát nem szerepelt a tervek között, hogy egynél több gumibeszállítója legyen az F1-nek. A Pirelli új szerződése 2027 végén jár le, ám a feleknek opciójuk van arra, hogy további egy évvel, 2028-ig meghosszabbítsák. Ezt követően akár egy új szemlélet is érkezhetne, a Forma-1 vezetősége azonban egyelőre nem vágyik gumiháborúra.
„Azt gondolom, az FIA-val közösen átvettük ezt a kérdést, hogy megbizonyosodjunk arról, kontrollálni tudjuk az F1 ökoszisztémájának költségeit. Ez volt a fő oka annak, hogy eltávolodtunk a gumigyártók versengésétől, amikor túl sok volt a tesztelés, rengeteg kilométert tettünk meg, és rengeteg kutatás zajlott – és ez valóban előnyös volt. A költségek viszont rendkívül tetemesek voltak” – mondta Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója.
„Ez volt az oka annak, hogy egy új helyzet felé indultunk el. Túl korai lenne azt hinni, hogy ez egy lehetőség lenne a jövőben. A tényleges helyzetet illetően – amikor a költségkontroll nagyon fontos – azt mondanám, hogy még nem döntöttük el biztosra, de még nincs is napirenden, hogy ez lehetőség lehet-e a jövőben.”
„De ez relevancia kérdése, ha ugyanis a jövőben képesek leszünk különböző mechanizmusokkal kontrollálni a költségeket, akkor miért ne? De eddig nem szerepel napirenden az FIA-val és a csapatokkal folytatott megbeszéléseken.”