Ezért nem akar gumiháborút a Forma-1, legalábbis egyelőre - F1VILÁG.HU

Ezért nem akar gumiháborút a Forma-1, legalábbis egyelőre

HIRDETÉS
Nem szerepel a Forma-1 tervei között az, hogy belátható időn belül újabb gumiháborút indítson – erről beszélt a sportág elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali.
CIRCUIT ZANDVOORT, NETHERLANDS - AUGUST 27: Max Verstappen, Red Bull Racing RB19, leads Lando Norris, McLaren MCL60 during the Dutch GP at Circuit Zandvoort on Sunday August 27, 2023 in North Holland, Netherlands. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

A Forma-1 és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden délután jelentették be, hogy 2025 és 2027 között is a Pirelli lesz a száguldó cirkusz kizárólagos gumiszállítója. A pozícióra kiírt tenderen a Bridgestone is beadta a pályázatát, a Forma-1 azonban végül úgy döntött, kitart az olaszok mellett.

A pályázatot eleve a kizárólagos beszállítói pozícióra írták ki, az tehát nem szerepelt a tervek között, hogy egynél több gumibeszállítója legyen az F1-nek. A Pirelli új szerződése 2027 végén jár le, ám a feleknek opciójuk van arra, hogy további egy évvel, 2028-ig meghosszabbítsák. Ezt követően akár egy új szemlélet is érkezhetne, a Forma-1 vezetősége azonban egyelőre nem vágyik gumiháborúra.

„Azt gondolom, az FIA-val közösen átvettük ezt a kérdést, hogy megbizonyosodjunk arról, kontrollálni tudjuk az F1 ökoszisztémájának költségeit. Ez volt a fő oka annak, hogy eltávolodtunk a gumigyártók versengésétől, amikor túl sok volt a tesztelés, rengeteg kilométert tettünk meg, és rengeteg kutatás zajlott – és ez valóban előnyös volt. A költségek viszont rendkívül tetemesek voltak” – mondta Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója.

„Ez volt az oka annak, hogy egy új helyzet felé indultunk el. Túl korai lenne azt hinni, hogy ez egy lehetőség lenne a jövőben. A tényleges helyzetet illetően – amikor a költségkontroll nagyon fontos – azt mondanám, hogy még nem döntöttük el biztosra, de még nincs is napirenden, hogy ez lehetőség lehet-e a jövőben.”

„De ez relevancia kérdése, ha ugyanis a jövőben képesek leszünk különböző mechanizmusokkal kontrollálni a költségeket, akkor miért ne? De eddig nem szerepel napirenden az FIA-val és a csapatokkal folytatott megbeszéléseken.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ezért nem akar gumiháborút a Forma-1, legalábbis egyelőre
A Ferrari-főnök szerint „furcsa”, hogy bepanaszolta őket a Red Bull
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!