A spanyol versenyző igencsak balszerencsés volt a vegasi hétvégén: a nyitóedzésen ráhajtott egy fellazult csatornafedélre, minek következtében versenyautója súlyos károkat szenvedett. A Ferrarinak ki kellett cserélni a vázat, a belső égésű motort, a vezérlőelektronikát és az akkumulátort is — mivel utóbbiból akkor már a másodikat használta a szezon során, az új egység beépítése miatt 10 rajthelyes büntetést kapott.
A Ferrari ugyan vis maiorra hivatkozva azt kérte, ne büntessék meg versenyzőjét, a versenybírók a szabályok miatt nem tehettek mást, így — bár nehéz szívvel — kénytelenek voltak hátrébb sorolni Sainzot a rajtrácson. A korábban a Renault, a Brabham és a Lotus színeiben is versenyző Derek Warwick — aki tagja volt a versenybírói csapatnak Las Vegasban — most egy interjúban beszélt arról, rossz érzés volt megbüntetni Sainzot.
„Nehéz munkája van egy stewardnak, ugyanúgy, mint egy bírónak — és pártatlannak kell lennünk” — mondta az 1992-es Le Mans-i 24 órás győztese a Reuters hírügynökségnek. „Szigorúnak kell lennünk, olykor pedig keménynek, még akkor is, ha nekünk is fáj.”
„A büntetés, amit Sainznak kellett adnunk Vegasban, rossz érzés volt — nem volt helyes, és keményen dolgoztunk azon, hogy ne kelljen, de ezek a szabályok.”