Eifel Nagydíj
SHANGHAI, CHINA - APRIL 14: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 14, 2019 in Shanghai, China. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-1Z1F4WAA52111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. // overtake
Fotó: Red Bull Racing
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

F1: Ha egy csapat visszalép, akkor se fújják le a versenyt

A Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Chase Carey továbbra is bízik abban, hogy 15-18 versenyt meg tudnak rendezni a 2020-as idényben. Az F1 első embere részletesen beszélt az általuk kidolgozott biztonsági folyamatokról, illetve arról is, hogy még egy csapat visszalépése esetén sem kellene törölniük egy versenyhétvégét. A világbajnokság júliusban rajtol, ám eddig csak az európai versenyek időpontjait tették közzé.

Merthogy egyelőre ezekkel tudott tervezni a Forma-1 vezetősége, a kontinensen kívüli versenyek összehangolásán továbbra is kőkeményen dolgoznak a színfalak mögött, együttműködve az illetékes hatóságokkal.

A Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Chase Carey azt mondja, folyamatos kapcsolatban állnak a versenyrendezőkkel, és természetesen figyelemmel kísérik a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos nemzetközi helyzetet. Ezzel együtt bízik abban, tartani tudják terveiket, és 15-18 versenyt megrendezhetnek 2020-ban.

„Magabiztosak vagyunk ezzel kapcsolatban. Ismeretlen vizeken evezünk. Természetesen továbbra sem látunk egy meglehetősen rövid időtartományon kívülre. Szoros kapcsolatban vagyunk a promótereinkkel, aktívan egyeztetünk velük, és ők sem látnak még tisztán” – mondta az üzletember.

„Nem fogunk most határidőt szabni. A helyzet képlékenysége miatt egy határidő csak felesleges nyomást jelentene, ami nem lenne helyénvaló és reális, úgyhogy a céljainkra gondolunk. A célunk június vége előtt az lenne, hogyha nem tudjuk befejezni a versenynaptár hátralévő részét, akkor kezeljük a dolgot. Tudjuk, hogy meg szeretnénk próbálni.”

MINDEN ESHETŐSÉGRE FELKÉSZÜLTEK

„Vannak más opcióink, ha a dolgok nem állnak össze. Számítunk arra, hogy vannak versenyek a naptárban, melyek talán nem kerülnek megrendezésre. Azt gondolom, vannak lehetőségeink.”

„Meg akarunk győződni arról, hogy jól csináljuk a dolgokat, de ezekben az időkben továbbra is a biztonság a prioritás. Úgy akarjuk csinálni, hogy értjük is a helyzetet, amennyire csak lehet, tudni akarjuk, milyen problémákat kell kezelnünk, és nem akarunk elsietni döntéseket.”

Carey hozzátette, a csapatok és a versenyzők is támogatták a bajnokság elindítására irányuló törekvéseiket, hiszen „mindenki versenyezni akar, de biztonságosan”.

BUBORÉKBAN A FORMA-1

Az F1 első embere beszélt azokról a biztonsági intézkedésekről is, melyeket azért hoznak, hogy minden egyes személy egészségét megóvják a versenypályákon.

„Természetesen az FIA hatalmas elismerést érdemel ebben a folyamatban. Az egészségügyi és biztonsági kérdésekben sok szempontból ők vezették ezt a folyamatot. És számos külső szakértővel együttműködtünk. Szigorú iránymutatásokat kell betartani, jelenleg mintegy 80-90 oldalnál járunk, ebbe beletartozik minden, kezdve az odautazástól, a hotelbe való eljutáson, a pályáról való kilépésen át az étkezésig, a mellékhelyiségbe járásig és a tesztelési folyamatig.”

„Az odautazás előtt is tesztelni fogunk, és a helyszínen is minden másnap. És vannak folyamatok arra az esetre is, ha fertőződés üti fel a fejét. Sok szempontból olyan lesz, mint egy buborékban élni, kezdve azzal, hogy charterjáratokkal a helyszínre utazunk. Kontrollált utaztatás lesz a hotelekig, oda-vissza a pálya és a szállodák között.”

IDE KATTINTVA MEGNÉZHETED A MÓDOSÍTOTT F1-ES NAPTÁRAT

„És lesznek a buborékon belül kisebb buborékok a különféle funkciókat ellátó szakemberek számára, kezelni fogjuk a folyamatokat, és megbizonyosodunk arról, hogy mindenki védett környezetben van, és tartja a távolságot a másiktól.”

„Természetesen felismertük, hogy a miénk egy olyan sport, ahol nem mindig lehet tartani a 2 méteres távolságot csapaton belül. Amikor egy autó megérkezik a bokszba, és le kell cserélni négy kereket, nem lesz meg a 2 méter különbség az egyéniek között. De meg kell bizonyosodnunk arról, hogy meglesznek a procedúráink ahhoz, hogy kezeljük az efféle kockázati tényezőket.”

MI VAN, HA FELÜTI A FEJÉT A KORONAVÍRUS?

Fotó: Scuderia AlphaTauri

Carey hozzátette, olyan folyamatokat dolgoztak ki, melyek lehetővé teszik, hogy akkor se kelljen törölni egy versenyhétvégét, ha a paddockban felüti a fejét a koronavírus.

„Ha valakinek a tesztje pozitív eredményt mutat, az sem fog a verseny törléséhez vezetni. Arra biztatjuk a csapatokat, hogy legyenek különféle procedúráik arra az esetre, ha valakit karanténba kell helyezni. Azért, hogy az illetőt karanténba tehessük egy hotelben, és le tudjuk cserélni őt.”

„Bizonyos dolgokat már alaposan átrágtunk. Persze rengeteg a ’mi lesz, ha’, de ha egy csapat nem tudna rajthoz állni valamiért, az nem jelentené azt, hogy töröljük a versenyt. Az biztos, hogy lesznek procedúráink, melyek biztosítják, hogy nem kell törölni a versenyt, ha egy fertőzött egyént találunk. Ha egy versenyző fertőződik meg, a csapatnak lesz tartalékversenyzője.”

„Nem vágnánk bele, ha nem lennénk rendkívül magabiztosak, hogy megvannak a szükséges procedúráink, szakértelmünk és képességünk arra, hogy biztonságos környezetet biztosítsunk, és megbirkózzunk bármilyen problémával.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!