A német istálló gőzerővel dolgozik azon, hogy megoldást találjon azokra a problémákra, melyek a 2022-es szezon első versenyhétvégéin hátráltatták őket. A csapat számára főleg az autó pattogó mozgása, azaz a „delfinezés” okoz komoly gondokat, és egyelőre még keresik a módját annak, hogyan szabadulhatnának meg tőle.
A Mercedes Miamiban több újítást is pályára vitt, Andrew Shovlin, a csapat mérnökigazgatója pedig már az első szabadedzés után magabiztosan nyilatkozott a fejlesztésekkel kapcsolatban.
Arra a kérdésre, hogy a Mercedes jelentős fejlődést ért-e el az új elemeknek hála, a szakember így felelt: „Ezt nem fogjuk mondani, de biztatóan kezdődött a hétvége.”
„Mindig próbálunk súlyt levenni az autóról – még mindig túlsúlyosak vagyunk. És úgy tűnik, az autó meglehetősen jól működik most. Imolában küszködtünk a gumik felmelegítésével, itt viszont a túlmelegedés a problémás. Hogy ez jó irányba lendít-e bennünket, azt nem tudom.”
„Nem leszünk túl izgatottak attól, ahol most tartunk, mivel tudjuk, hogy javítanunk kellett az autón. És tisztában vagyunk azzal, hogy sok a tennivalónk.”
A pénteki szabadedzések alapján úgy tűnik, a „delfinezés” jelensége kevésbé van jelen a Mercedesnél Miamiban, ez azonban a pálya új aszfaltjának is köszönhető.
„Van még egy kis delfinezés, de kevesebb” – ismerte el Shovlin. „Pályáról pályára eltérő mértékű pattogást látunk, még nem igazán értjük, miért. Dzsiddában például rosszabb volt, mint Bahreinben. Még próbáljuk kialakítani az ezzel kapcsolatos képet.”
„Úgy tűnik, itt egészen jól működik a dolog, és nem okoz olyan gondokat, mint Imolában. De Imolában nehéz dolgunk volt, mivel csak egy edzésünk volt arra, hogy beállítsuk az autót, márpedig ez egy olyan autó, amit jelenleg nem túl könnyű beállítani.”