Alonso a verseny 33. körében, a 2-es kanyarban elveszítette a tapadást, és a kavicságyba csúszott. A spanyol pilóta képes volt továbbmenni, így a menekülőútra visszatérve irányba vette a pályát.
A 3-as kanyar csúcspontja után Alonso visszatért a pályára, éppen Leclerc elé, ezzel veszélyes helyzetet teremtve — a Ferrari csapatfőnöke szerint a spanyol pilóta fordított helyzetben fel lett volna háborodva.
Az Aston Martin pilótája megrovásban részesült, azonban Vasseur szerint ennél súlyosabb volt a helyzet, és úgy gondolja, ha Alonso lett volna Leclerc helyében, akkor ennek a spanyol biztosan hangot is adott volna.
„Ha ez fordítva történik, úgy gondolom, Fernando hangosabb lett volna a rádión, hogy „az élete egy hajszálon múlt“, és satöbbi, satöbbi…“ — nyilatkozta Vasseur az esetről. „Azt hiszem, ez túl sok volt, miután a semmiből jött és 90 fokban keresztezte a pályát. De nem az én döntésem.“
Leclerc kevésbé volt kritikus Alonsóval szemben: „Igen, határeset volt“ — mondta. „Másrészt annyira messze volt, hogy szerintem nem is látott. Aztán amikor visszajött, ugyan nem ez volt a legjobb módja a visszatérésnek, de szerintem nem tudta, hogy ott vagyok.“
A Ferrari versenyzője végül az 5., Alonso pedig a 6. helyen zárt a Katari Nagydíjon.