Leclerc a futam 20. körében az élről volt kénytelen kiállni motorhiba miatt, így idei második kiesését is elszenvedte. A fiatal pilóta a kiábrándító eredmény után visszacsúszott az egyéni tabella 3. helyére, hátránya 34 pont a listavezető Max Verstappennel szemben.
A Ferrari stratégiai vezetője, Inaki Rueda szerint remekül taktikáztak a versenyen, és ha nincs a műszaki hiba, Leclerc simán nyerhetett volna.
„Charles Perezzel harcolt a vezetésért, Verstappen pedig ott loholt mögötte” – magyarázta a szakember. „Verstappen DRS-távolságon belülre került Charles-hoz képest, és ez olyasvalami, amin sokat dolgoztunk a közelmúltban. Mivel ilyen kicsi a különbség köztünk és a Red Bull között, abban a helyzetben találtuk magunkat a DRS-előzésekkel kapcsolatban, hogy vagy nyerünk, vagy veszítünk!”
„Bakuba egy eltérő hátsó szárnnyal érkeztünk, és dolgoztunk a stratégiánkon. Amikor Sainz kiesett, felismertük, hogy jó eséllyel virtuális biztonsági autós periódus következik, és készen álltunk.”
„Készen álltunk arra, hogy kihívjuk Charles-t, ha bevetik a VSC-t. Ez döntő jelentőségű volt a versenyzünk szempontjából, hiszen egy VSC alatti bokszkiállás durván 10 másodperccel kevesebb, mint egy normál kiállás. Ennek köszönhetően Charles meg tudta ejteni egyetlen kerékcseréjét a versenyen – sokkal kisebb időbüntetéssel, mint a két Red Bull. A VSC-periódus után Charles elment volna a végéig a kemény gumikkal.”
„A Red Bull megpróbált addig elmenni a közepes keverékkel, ameddig csak tudott, de sokat veszítettek. A közepes keverék nagyon degradálódott, Perez rengeteg időt veszített azzal, hogy megpróbált minél tovább kint maradni. Sajnos a kemény keverékeken megfutott 11 kör után Charles erőforrásával probléma támadt, emiatt idő előtt befejeződött számára a verseny.”
„A szimulációink szerint, ha nem lett volna egy újabb VSC-periódus, Charles kényelmesen megnyerte volna a versenyt Verstappen ellen.”