Leclerc csak a 7. helyről vághat neki a mai versenynek, miután hibázott az időmérőn: a monacói versenyző a 7-es kanyarban csapta falnak versenyautóját, ugyanott, ahol egy nappal korábban, a második szabadedzésen is. A Ferrari versenyzője a történtek után maga ismerte el, túlerőltette egy kicsit, a baleset után pedig a csapat kicserélte a hátsó szárnyat, a váltót, a padlólemezt és a hátsó felfüggesztést is versenyautóján.
Jock Clear azt mondja, a balesetet nem a kiszámíthatatlanul viselkedő új padlólemez okozta, hanem egész egyszerűen az, hogy Leclerc túl sokat akart.
„Bizonyos tekintetben ez talán a hozzáállását is mutatja, amikor egy olyan autó ellen kell megmérettetnie magát, mely gyorsabb az övénél” – mondta a Ferrari vezető mérnöke. „Mintha azt mondaná, ’én magam fogom jelenteni a különbséget’. Természetesen a fizikai végül kifog az emberen ilyenkor.”
Clear világossá tette, nem fogják arra kérni a monacói pilótát, hogy változtasson a hozzáállásán.
„Nem fogjuk azt mondani neki, ’Figyelj, nyugodj le, Charles!’. Az évad során az időmérős teljesítménye kiemelkedő. Ennek köszönhetően pedig nagyon erős helyzetbe kerül sok versenyen. Azt gondolom, megérezte a szagát az újabb rajtelsőség lehetőségének, és talán egy kicsit megelőzte saját magát.”
A szakember beszélt arról is, a csapat által Miamiban bevetett új padlólemez egyértelmű előrelépést jelent számukra.
„Következetesebb egyensúlyt nyújt a versenyzőknek a közepesen gyors, a gyors és a lassú kanyarokban is – és persze a féktávokon, illetve a kanyarbejáratokon, illetve a kanyarok kijáratán is” – magyarázta a szakember. „Ami szombaton történt, az tulajdonképpen ennek a megtestesülése. Nagyon nyomta neki azokban a gyors kanyarokban, a 4-es, 5-ös és 6-os fordulókban.”