A kanadai versenyző a verseny során a biztonsági autó pályán tartózkodásának idején ütközött neki hátulról Daniel Ricciardo autójának. A baleset akkor történt, amikor a Safety Car elhagyni készült a pályát, a mezőny pedig feltorlódott a 14-es kanyarban.
Stroll még a verseny során 10 másodperces időbüntetést kapott, így elúszott számára a pontszerzés lehetősége, a verseny után pedig azzal védekezett, egy láncreakció okozta a balesetet. Az incidensben érintett másik versenyző, Daniel Ricciardo viszont nagyon dühös volt a történtek miatt, szerinte ugyanis egyértelmű, hogy kanadai versenytársa nem arra figyelt, amire kellett volna. Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke úgy látja, a versenybírók elhamarkodottan hoztak ítéletet.
„Lance erős versenye nem alakult jól az incidens miatt, ami a biztonsági autó alatt történt. Alaposan ki kell elemeznünk, mi történt, de egy előtte történt láncreakció okozta a balesetet. Jól állt ahhoz, hogy pontot szerezzen, a legjobb gumistratégiát követte, és jó eséllyel szerzett volna jelentős mennyiségű pontot” — magyarázta.
„Nagyon, nagyon gyors ítélet született anélkül, hogy igazán megértették volna… Szerintem nagyon gyors és nagyon szigorú, hirtelen döntés volt a büntetés. Úgy gondolom, hogy ez egy láncreakció volt. Láttuk,, hogy Fernando is blokkolóra fékezte, és egy másik autó mögötte, és úgy vélem, mindenki kicsit meglepődött ott.”
„Szerettem volna, ha egy kicsit részletesebben is megvizsgálják a dolgot. Megpróbáltunk róla beszélni, de az ítélet nagyon gyorsan megszületett, hogy Lance volt a hibás. És kapott egy 10 másodperces büntetést a szárnysérülés mellé.”
„Ezek a helyzetek a mezőny elején keletkeznek. Erre mondhatnák, hogy óvatosabbnak kell lenni. Ha viszont túl óvatos vagy, és újraindításkor több mint egy autónyi távolságot hagysz, mindenki azt mondja: ‘elaludtál?’ Ilyesmi előfordul a különböző pályákon. Emlékezhetünk a Mugellóban történt incidensre, ahol sok autó érintett volt. Mindig az a kiszámíthatatlan mozgás okozza, ami a biztonsági autós újraindításakor történik. Minden évben vannak ilyenek, és ez így is fog maradni.”
Az Aston Martin főnöke beszélt Fernando Alonsóról is, aki végül a 7. helyen fejezte be a sanghaji versenyt, miután tulajdonképpen kénytelen volt a lágy gumikat használni a verseny során, emiatt pedig ellenfeleivel ellentétben három kerékcserével teljesítette a távot. A spanyol pilóta viszont remek tempót mutatott, parádés előzésekkel szórakoztatta a közönséget, sőt, bezsebelte a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is.
„7 jól megérdemelt pontot szereztünk egy eseménydús Kínai Nagydíjon” — mondta a brit szakember „Fernando háromkiállásos versenyét bizonyos mértékben meghatározták a hosszú biztonsági autós periódusok, amelyek részben semlegesítették a lágy gumik előnyeit. Fernando a verseny utolsó köreiben mutatott felzárkózása az új közepes gumikon számos izgalmas pillanatot szolgáltatott, és visszahozta őt a 7. helyre. Ezenkívül egy pontot szereztünk a leggyorsabb körért is. Remek kárenyhítés volt ez.”