Fontos kérdésekben döntenek ma a Forma-1-es csapatok

BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 21: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during day three of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-2369U88611W11 // Usage for editorial use only //
Fotó: Red Bull Racing
Számos olyan döntésről szavaznak pénteken a Forma-1 csapatai, melyek a sportág jövőjét biztosíthatják. Bevezethetnek például egy olyan hendikep-rendszert is a száguldó cirkuszban, mely több fejlesztési lehetőséget kínálna a gyengébben teljesítő csapatoknak.

A koronavírus-járvány természetesen nemcsak az idei Forma-1-es versenynaptárra volt komoly hatással, hanem a királykategória jövőjére is, hiszen számos olyan intézkedést kellett már meghozni az elmúlt hetekben, melyekkel pénzt spórolhatnak a csapatok.

Első lépésként elhalasztották a 2021-re tervezett új technikai szabályok bevezetését, és csökkentenék a tervezett költségvetési plafon mértékét is.

Ez utóbbival kapcsolatban pénteken, azaz ma döntenek a csapatok: az eredetileg 175 millió dolláros határt 145 millióra csökkentenék jövőre, azaz mintegy 46 milliárd forintban határoznák meg az éves költési limitet. Ezt az összeget aztán évente 5 millió dollárral, azaz mintegy 1,5 milliárd forinttal csökkentenék.

Ebben a kérdésben meglehetősen intenzív harc folyt a csapatok között: a komolyabb forrásokkal rendelkező istállók, de főleg a Ferrari vonakodott a plafon lejjebb helyezésétől, miközben a McLaren még ennél is alacsonyabb költségvetési limitet vezetne be az F1-ben.

FEJLESZTÉSI HENDIKEP-RENDSZER

A költségvetési plafon mellett a Forma-1 csapatai pénteken számos más kérdésben döntenek majd – olyan szabályváltozásokról voksolnak, melyek szintén hozzájárulhatnak a költségek csökkentéséhez.

Bevezethetnek például egy radikálisnak mondott fejlesztési hendikep rendszert, melynek lényege az lenne, hogy a leggyengébben teljesítő csapatok több időt tölthetnének el a szélcsatornában, illetve több időt szánhatnának CFD-fejlesztésekre is.

Szavazni fognak emellett a nyílt forrású alkatrészek használatáról is, miközben az olyan összetevők, mint a kormányoszlop, vagy a pedálok tervezését megosztanák a csapatok egymás között, így a kisebb istállók jelentős kutatási és fejlesztési összegeket spórolhatnak meg.

A voksolás pénteken elektronikus formában zajlik majd, és egyhangú támogatásra lesz szükség ahhoz, hogy ezeket az intézkedéseket rögtön beiktathassák.

Érdemes viszont megemlíteni, hogy az FIA nemrégiben módosított szabályzatán, így többségi támogatás esetén már ratifikálhat olyan intézkedéseket, melyekről úgy gondolja, hogy szükségesek a Forma-1-es világbajnokság jövőjének megóvásához.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS