Fontos nap lesz a péntek a Forma-1 szempontjából, a sportág tulajdonosa, a Liberty Media ugyanis ekkor ismerteti jövőbeli terveit a száguldó cirkusz csapataival.
A jelenlegi technikai szabályok 2020 végéig vannak érvényben az F1-ben, és bár a múlt év végén a Liberty már ismertette az új motorformulára vonatkozó terveinek egy részét, a mai napig nem született végleges döntés arról, hogy miképp alakulnak a regulák néhány év múlva.
Márpedig sürgős konszenzusra lenne szükség, hiszen a csapatoknak és a gyártóknak mihamarabb tudniuk kell, milyen szabályrendszerre kell felkészülniük.
A Liberty Media vezetője, Chase Carey pénteken délelőtt 10 órakor ül össze az F1-es csapatok vezetőivel, hogy felvázolja az amerikai vállalat terveit.
A vállalat egyik legfőbb célja, hogy az új szabályokkal kiegyenlítettebbé váljon a küzdelem az F1-es csapatok között, és a kisebb alakulatok se kerüljenek jelentős hátrányba. Emellett pedig új gyártókat is szeretne bevonni, például a Porschét, a Lamborghinit, vagy az Aston Martint.
Ahhoz, hogy ez sikerüljön, vonzóvá – és értelemszerűen olcsóbbá – kell tenni a Forma-1-et. A Liberty tervei szerint 2021 után is maradna a jelenlegi, V6-os hibrid motorkoncepció, ám megszabadulnának a hőenergia-visszanyerő rendszertől. A tervek októberi bejelentésekor a Ferrari, a Mercedes és a Renault is tiltakozott.
A napokban utóbbi két gyártó ismét megszólalt az ügyben: azt szeretnék, ha a Forma-1-ben a következő pár évre – az új motorformula bevezetéséig – befagyasztanák a motorfejlesztéseket, jelentős költségekkel járna ugyanis, ha az új erőforrásokkal párhuzamosan a jelenlegi aggregátokon is dolgozni kellene.
Persze nemcsak a motorszabályokat, hanem az aerodinamikára vonatkozó regulákat is ki kell dolgozni, nyilvánvalóvá vált ugyanis, hogy a 2017-ben bevezetett újítások miatt nehezebbé vált az előzés a Forma-1-ben.