2026-ban jelentősen megváltoznak majd az F1-es szabályok, ennek megfelelően pedig valamivel kisebbek lesznek az abroncsok is — elsősorban azért, hogy csökkentség a versenyautók tömegét. Bár a 18 colos kerékátmérő megmarad, az első és hátsó abroncsok méretét is lecsökkentik. Az első abroncsok 25, míg a hátsó gumik 30 mm-rel lesznek keskenyebbek, de a gumik átmérője is csökken — a jelenlegi 720 mm-ről 705-710 mm-re.
Bár a 2026-os szabályokat még nem véglegesítették, a Pirellinél fontosnak tartották, hogy mihamarabb elkezdjenek dolgozni az új abroncsokon, ezért módosított 2023-as autókkal elkezdte a gumik tesztelését. Az első tesztlehetőséget az Aston Martin kapta, Mike Krack csapatfőnök pedig elárulta, sorsot húztak, így próbálhatták ki ők először a vadonatúj abroncsokat.
„Volt egy kiválasztási folyamat — vagy egyfajta sorshúzás —, mivel számos csapat szeretett volna részt venni ebben a tesztprogramban. Minket húztak ki először, szóval mi tesztelhetünk először” — mondta a szakember.
Úgy tudni, hamarosan a McLaren és az Alpine is tesztelheti majd a 2026-os abroncsokat öszvérautóival, míg a többi istálló a fejlesztési program későbbi szakaszában csatlakozhat be. Az új tervezésű gumikat az Aston Martin tesztpilótája, Felipe Drugovich próbálta ki először Barcelonában: a fiatal pilóta kedden 670 km-t tett meg a katalán ringen, ma pedig tovább folytatja a gumitesztet.