Ahogyan arról szerdai cikkünkben beszámoltunk, a Forma-1 vezetősége jelenleg is kőkeményen dolgozik azon, hogy összeállítsa a 2023-as versenynaptárat. Stefano Domenicali, a száguldó cirkusz elnök-vezérigazgatója azt mondta, szeretnének megfelelő egyensúlyt találni, hiszen rengeteg új helyszín érdeklődik a versenyrendezés iránt, emellett viszont fontos, hogy megtartsák a tradicionális pályákat.
A franciaországi Paul Ricard versenypálya 2018-ban hosszú kihagyás után először rendezhetett F1-es versenyt: a szervezők akkor egy 5 évre szóló szerződést írtak alá, mely az idei futamot követően lejár majd. A Forma-1-ben a tervek szerint már idén is 23 versenyt rendeztek volna, az Orosz Nagydíj törlésével azonban 22 futamosra csökkent a program – igaz, a hírek szerint jó esély van rá, hogy Szocsi helyett Katarba látogat majd el a mezőny.
Az pedig már korábban eldőlt, hogy 2023-ban újra tartanak Kínai Nagydíjat, Katar pedig ugyancsak versenyrendező lesz, és várhatóan Las Vegasban is futamot tartanak. A jelenlegi Concorde Egyezmény szerint 24 verseny megrendezésére van lehetőség egy idényen belül, szinte biztos tehát, hogy lesznek kieső futamok.
Az egyik búcsúzó helyszín Franciaország lehet, az elmúlt 5 évben a versenyt jelentős állami támogatásokkal rendezték meg, a hírek szerint pedig a Francia Nagydíj szervezői közvetlen kapcsolatban vannak Emmanuel Macron elnökkel, hogy az állam továbbra is járuljon hozzá a versenyrendezéshez. Lapértesülések szerint a promóter célja az, hogy kétévente rendezzenek F1-es futamot, tehát évenkénti rotációban egy másik helyszínnel.
Az egyeztetések már folyamatban vannak a Forma-1-gyel, és állítólag Domenicaliék is elfogadhatónak tartják az ötletet, különös tekintettel arra, hogy rengeteg ország érdeklődik a versenyrendezés iránt. Az F1 első embere a napokban úgy fogalmazott, annyi kérőjük akadt, hogy akár 30 futamból is állhatna a 2023-as naptár.