Friss hírek

Tradicionális versenyek is kieshetnek az F1-es naptárból

Óriási az érdeklődés a Forma-1 iránt azon országok részéről, melyeknek jelenleg nincs helyet a királykategória versenynaptárában, a száguldó cirkusz vezetősége pedig jelenleg is azon dolgozik, hogy a következő évekre egy jól kiegyensúlyozott programtervvel álljon elő.

Az idei évben a tervek szerint 23 versenyt rendeznének, bár az őszi Orosz Nagydíjat az ukrajnai események okán törölték a naptárból, és egyelőre nem tudni, hogy Szocsi helyett elutazik-e valahova máshova a száguldó cirkusz mezőnye. Az elmúlt idén során Szaúd-Arábia, idén pedig Miami debütál a Forma-1-ben, Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója pedig nemrég egy interjúban elárulta, óriási az érdeklődés a királykategória irányt – ha ezen múlna, akár 30 versenyt is meg tudnának rendezni.

A jelenleg érvényben lévő Concorde-egyezmény értelmében legfeljebb 24 nagydíjat tarthatnak egy F1-es szezonban, az F1 első embere pedig nemrég elárulta, szeretnék alaposan megfontolni, hogy mely helyszínekre látogatnak el a jövőben. Ez pedig azt is jelentheti, hogy a mostani versenyek közül néhánnyal a jövőben már nem találkozunk.

Hirdetés
 

„Azt gondolom, van potenciál a 24 versenyre” – mondta Domenicali a Sky Sports F1 televíziónak. „Ami azt illeti, 30 versenyt is rendezhetnénk, látva azt az érdeklődést, amit kapunk szerte a világban. Rajtunk áll, hogy megtaláljuk-e a megfelelő egyensúlyt azt illetően, hogy mely helyszínekre szeretnénk eljuttatni az F1-et, és mely történelmi pályákat akarjuk látni a naptárban. Kiegyensúlyozottnak kell lennünk, látnunk kell, mik a lehetőségek.”

Domenicali elárulta, javában dolgoznak már a jövő évi programon, a koronavírus-járvány miatti intézkedéseket azonban továbbra is figyelembe kell venniük.

„Ez a folyamat valójában már elkezdődött. Van néhány promóter, akinek a szerződése lejár, szóval feltehetőleg a jelenlegiek közül néhány nagydíj nem marad a versenynaptárban, míg más verseny marad, viszont más formában, például különféle pályákkal rotálva” – mondta a szakember a Motorsport.com című lap olasz kiadásának nyilatkozva. „A választásainkat hamarosan bejelentjük, és számíthatunk új nagydíjakra is. Viszont még mindig nem könnyű előre tervezni, elég csak Kínát említeni példaként. Meg kell próbálnunk kideríteni, mi lesz a helyzet a jövőben a koronavírussal, mint ahogy tettük azt tavaly is 2022-re készülve.”

Az F1 vezérigazgatója kifejtette, az, hogy sok új helyszín is érdeklődik az F1 iránt, arra kell, hogy sarkallja a tradicionális versenyrendezőket, hogy színvonalasabb nagydíjakat rendezzenek a jövőben.

„Tudjuk, hogy meg kell találnunk az egyensúlyt az új és a tradicionális nagydíjak kapcsán, vannak pályák, melyeknek benne kell maradniuk a versenynaptárunkban. Az új promóterektől érkező ajánlatok előnyt jelentenek a Forma-1 platformja számára, mert arra kötelezi a tradicionális versenyszervezőket, hogy emeljenek a minőségen, például azon, amit kínálni tudnak a közönségnek, vagy említhetjük az infrastruktúrát, az esemény menedzselését. Most már nem lesz elég egy törzskönyv, demonstrálni is kell azt, hogy tartják a lépést.”

Miamiban is lesz idén Forma-1-es verseny

Az idei évben már két futamot rendeznek az Egyesült Államokban, hiszen Austin mellett Miamiba is ellátogat majd a mezőny. Nem kizárt, hogy jövőre újabb amerikai versennyel bővül a program, hiszen Las Vegas is beállna a versenyrendezők sorába.

„Az Egyesült Államokban most olyan szintű az érdeklődés a Forma-1 iránt, amilyet korábban még nem láttunk. Hiba volna, ha nem ragadnánk meg ezt a lehetőséget, és próbáljuk is megérteni, hogyan kezeljük ezt a növekedést. De óriási az érdeklődés a Távol-Keletről is, Guanyu Zhou érkezése felkeltette az érdeklődést, és nem is lepődtünk meg ezen. Hiszen a Ferrari mellett végső soron a versenyzők azok, akik növelik az érdeklődést saját hazájukban, láthattuk ezt Brazília, Spanyolország, és számos egyéb ország esetében. Van új kérés Kínából is nagydíjrendezésre vonatkozóan.”

Mindeközben viszont a tradicionális helyszínekre is értékként tekintenek az F1-ben, ez az oka annak is, hogy Imolával nemrég 2025-ig szóló szerződést kötöttek. Domenicalit természetesen arról is kérdezték, ezt a monzai versenyrendezők biztató jelnek vehetik-e.

„Olaszország fontos dolgot képvisel a Forma-1-ben, és ennek így is kell maradnia. Ismerjük a Ferrari értékét, és tudjuk, milyen hagyományokkal rendelkezik Imola és Monza. Viszont két olyan helyszínről beszélünk, melyeknek stimulálniuk kell egymást, hogy fejlődni tudjanak a kínálat szempontjából, abban a kontextusban, amelyben a hagyomány már nem elég. Minden érintett hatóság, így a miniszterelnök és a külügyminiszter is megértette, hogy muszáj fektetni a Forma-1-be, ez egy stratégiai döntés, és ha nem ebbe az irányba akarunk haladni, akkor azt tudomásul kell venni. Remélem, hogy az, amit az elmúlt években elértünk, oda vezet majd, hogy invesztálnak a Forma-1-be, és üzleti elemként tekintenek rá, egy olyasvalamire, amellyel meg tudják mutatni Olaszország a világnak.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!