A brit versenyző képtelen volt a rajtelsőségért harcolni Austinban, és csak az 5. helyről rajtolhatott a futamon, amit végül a 2. helyen fejezett be, ezzel pedig bebiztosította 6. világbajnoki címét.
A pole-ból csapattársa, Valtteri Bottas indulhatott, Hamilton pedig első időmérős körében érezte, valami nincs rendben az autóval. A szerelők pedig rögtön kiszúrták a problémát: a kormányon lévő egyik kapcsoló takarófedele hiányzott.
A Mercedes stratégiai főnöke, James Vowles elárulta, emiatt Hamilton gyorsköre során véletlenül elállítódott a motorfék.
„A kör során, a jobb keze alatt van egy forgókapcsoló, és ez a kapcsoló szabályozza a motorféket. Általában egy takarófedél van ezen, és az történt, hogy ez a fedél véletlenül lekerült róla” – mondta a szakember.
„Szóval a gyorskörében, valahányszor elfordította a kormányt, véletlenül módosította a motorféket, emiatt pedig a kör vége felé teljesítményt veszített. A szerelők abban a másodpercben kiszúrták, ahogy visszaért az autó, de nyilván addigra az első etapban már negatív hatással volt a dolog.”
Hamilton második gyorskörére orvosolták a problémát, a pályafeltételek viszont már nem voltak olyan jók, így a brit nem tudott javítani.
„A második etapban mindenki lassabb volt, a pálya lassult egy kicsit, a szél is változott, a pálya hőmérséklete szintén. Lewis pedig nem tudott az élen harcolni, így az 5. helyet szerezte meg.”