A Force India vezetősége annak ellenére is magabiztosan várja debütáló évét a királykategóriában, hogy csak a téli tesztek utolsó állomásának helyet adó Barcelonában kezdte meg új autója tesztelését.
A Force India vezetősége annak ellenére is magabiztosan várja debütáló évét a királykategóriában, hogy csak a téli tesztek utolsó állomásának helyet adó Barcelonában kezdte meg új autója tesztelését.
Az indiai milliárdos, Vijay Mallya csapata február elején mutatta be VJM01-es kódszámmal ellátott modelljét, amely a tavalyi szezon utolsó öt állomásán is használt B specifikációjú versenygép továbbfejlesztett változata.
A Force India rengeteget fejlődött a téli tesztek alatt, éppen ezért a kiscsapat technikai vezetője, Mike Gascoyne optimistán várja a folytatást.
“Az új elemeket teszteljük, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy megbízható legyen a csomag” – mondta a szakember az e heti tesztek első napján a katalán ringen. “A legutóbbi tesztprogramunk óta csak kisebb módosításokat végeztünk el, leginkább az aerodinamika terén, ami nem hat ki az autó megbízhatóságára.”
“Nem aggódom amiatt, hogy ezeket az újításokat csak most, nem sokkal a szezon kezdete előtt próbálhattuk ki első alkalommal, ugyanis ez lehetővé tette számunkra, hogy a lehető legtöbb időt töltsük el a szélcsatornában. A téli időszak alatt sokat dolgoztunk új versenyzőinkkel, és eddig minden jel arra utal, hogy minden eddiginél versenyképesebbek leszünk az idei szezonban.”
A silverstone-i bázisú alakulat komoly átalakuláson ment keresztül októberi tulajdonosváltása óta, melyek közül talán a legfontosabb az, hogy Mallya azonnal megnövelte csapata költségvetését a 2008-as idényre.
Gascoyne úgy gondolja, hogy a tavalyi évben még a mezőny végén kullogó alakulat komoly fejlődésen mehet keresztül az idei évben, és akár még a középmezőnybe is bekerülhet.
“A tavalyi év nagyon frusztráló volt, de most olyan helyzetben vagyunk, hogy sokkal versenyképesebbek lehetünk” – magyarázta. “Fejlesztési programunkkal akár a középmezőnnyel is felvehetjük majd a harcot az idei esztendőben.”
Bár a VJM01-es modell nagyban hasonlít a tavalyi Spykerre, Gascoyne megerősítette, az átdolgozott aerodinamikai csomaggal – melynek továbbfejlesztésére rengeteg időt szántak a szélcsatornában – komoly előrelépést érhetnek el 2008-ban.
“Aerodinamikailag szinte teljesen átdolgoztuk az autót” – folytatta a brit szakember. “Azzal, hogy mindkét szélcsatornánkban teljes erőbedobással folyt a munka, rengeteget fejlődtünk az aerodinamika terén. Szinte minden aerodinamikai elem át lett tervezve az autón, és ez még csak a kezdet, folyamatos fejlesztéseket tervezünk az idei évben.”