Hamilton a fioranói teszten 30 kört teljesített, jobbára esős körülmények között, azonban a nem megfelelő pedálpozíció miatt több hibát is elkövetett. A brit világbajnok többször is blokkolta a kerekeit, és kisodródott a pálya első kanyarjában és a hajtűkanyarban. Az Auto Racer című olasz lap szerint a pedálok beállításához szükséges változtatások „sok munkát igényeltek” a Ferrari mérnökeitől.
Kedden, Barcelonában már a módosított rendszerrel folytathatta a munkát, ami a hírek szerint jelentősen javította Hamilton kényelmét és kontrollját az autó felett. A csapat következő célja, hogy egyedi kormánykereket készítsenek számára, amely a személyes preferenciáinak megfelelően lesz kialakítva. Jelenleg Charles Leclerc kormányát használja referenciaként. A katalán ringen a Ferrari két versenyzője osztozik a csapat 2023-as versenyautóján a háromnapos teszt során.
Fókuszban a gumiabroncsok és a rajtok
A Ferrari barcelonai tesztje során két fő területre összpontosít: a gumiabroncsok viselkedésére és a rajtok hatékonyságának javítására — ahogy múlt héten, úgy most is a 2023-as versenyautóval. Az új technikai igazgató, Loic Serra vezetésével a csapat a gumik működésének finomhangolásán dolgozik, különös figyelmet fordítva a hőmérséklet- és nyomásváltozásokra, valamint az előkészítő körök tempójának hatására.
Serra — aki korábban szoros együttműködésben dolgozott Hamiltonnal a Mercedesnél — szakértelmét különösen a felfüggesztési rendszerek és a járműdinamika terén kamatoztatja. Az olasz sajtó szerint a mérnököt „nagyon jól fogadták” Maranellóban, és jelentős szerepe lehet a Ferrari 2025-ös autójának fejlesztésében, amely jelenleg a 677-es projektnevet viseli.
A rajtok hatékonyságának javítása szintén kiemelt prioritás a Ferrarinál. Az elektronikai csapat a kuplung működését és az állórajtnál történő gyorsulást elemzi, hogy minimalizálják a teljesítményveszteséget. Hamilton már Fioranóban is végzett rajtgyakorlatokat, amelyek eredményeit Barcelonában tovább elemzik.
Jövő héten gumiteszt Barcelonában
Az eheti, háromnapos barcelonai teszteket követően a Ferrari részt vesz a Pirelli kétnapos gumitesztjén is, amely során Hamilton és Leclerc egy módosított SF-24-es „öszvérautó” volánja mögé ülhet. Az autót a 2026-os szabályok szimulálására tervezték, amelyek magukban foglalják a teljesen fenntartható üzemanyagok, az 50%-os elektrifikáció és az aktív aerodinamika bevezetését.
A Ferrari szoros együttműködésben dolgozik a Pirellivel a 2025-ös és 2026-os gumik fejlesztésén. Az új abroncsok várhatóan kevésbé lesznek hajlamosak a túlmelegedésre, és hosszabb etapokat is kibírnak majd, ami kulcsfontosságú lehet a versenystratégiák szempontjából.
A Ferrari célja: Stabil alapok az új érához
Miközben a Ferrari gőzerővel készül a 2025-ös szezonra, egyértelmű, hogy a hosszú távú céljuk a 2026-os szabályváltozásokra való alapos felkészülés. A barcelonai tesztek és a fioranói tapasztalatok alapján a csapat már most dolgozik azon, hogy Hamilton számára a lehető legideálisabb környezetet teremtsék meg, ezzel megalapozva a jövőbeli sikereket.
A ma kezdődött barcelonai tesztről nem közölt információkat a Ferrari, csupán egy rövid videót tettek ki közösségi oldalaikra, melyen az látható, ahogy Charles Leclerc elhagyja a csapat garázsát az SF-23-assal.