A ’Halóval’ kapcsolatos aggodalmak miatt módosított a rajtlámpák elhelyezésén a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
A 2018-as évadban már kötelezően fel kell szerelni a versenyautókat a fejvédő kerettel, néhány versenyző viszont aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a ’Halo’ miatt nem lehet majd megfelelően látni a rajtlámpákat.
Az FIA pedig reagált, és módosított a rajtlámpák elhelyezésén már az évadnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínén, Melbourne-ben – ezt Charlie Whiting, a Forma-1 versenyigazgatója erősítette meg.
A rajtrács elején elhelyezett főlámpákat ennek megfelelően lejjebb helyezték, valamint az eddigiekben a rajtrács közepe táján, bal oldalon lévő lámpasorokat is előre vitték.
„A ’Halo’ miatt minden pályát megkértünk arra, hogy egy sztenderd magasságba telepítse a lámpákat” – mondta Whiting. „Emellett beraktunk még egy lámpasort – Melbourne esetében bal oldalra.”
„Ezek korábban a rajtrács közepén helyezkedtek el, nagyjából 2009 óta használtuk őket, amikor a hátsó szárnyak magasabbak lettek. Néhányan panaszkodtak rá, hogy nem látják a főlámpákat, ezért bevezettünk egy extra lámpasort. Most viszont alacsonyabbak lettek a hátsó szárnyak, szóval nincs rájuk szükség a rajtrács közepén, ezért úgy döntöttünk, máshol helyezzük el őket.”
„A ’Halo’ a pole pozícióból induló versenyzőt érintheti a legérzékenyebben, előfordulat, hogy nem látja megfelelően őket, vagy csak félig, és túlságosan fel kell emelnie a fejét. Most viszont ott van az extra lámpasor.”
A versenyzők a pénteki szabadedzések végén kipróbálhatják majd az új rajtlámpákat.